راه‌یابی خشم‌و‌هیاهو به بخش رقابتی جشنواره شانگهای

خشم‌و‌هیاهو به کارگردانی هومن سیدی به بخش رقابتی نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نوزدهمین جشنواره سینمایی چین با فیلم‌هایی از وودی آلن تا تارکوفسکی و نیز اختصاص بخشی به شکسپیر و چهارصدمین سالمرگ وی، قرار است میزبان جی کی رولینگ نیز باشد.

همچنین در این جشنواره از ایران فیلم خشم‌و‌هیاهو به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی حضور دارد. این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر  هومن سیدی برای کارگردانی «خشم و هیاهو» جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

هم‌چنین ورنر هرتسوگ کارگردان نامدار آلمانی نیز با فیلم «نمک و آتش» درباره مصیبت آتشفشان‌ها در بخش رقابتی حضور دارد. در این فیلم مایکل شانون و گائل گارسیا برنال و ورونی مفیر نقش‌آفرینی کرده‌اند و این فیلم برای نخستین اکران جهانی خودش، در جشنواره فیلم شانگهای روی پرده می‌رود. «نمک و آتش» نوزدهمین فیلم بلند داستانی هرتسوگ است.«آقای چرچ» ساخته بروس برسفورد و «زغال و گاو نر» ساخته کائو بائوپین دیگر راه‌یافتگان به بخش رقابتی هستند.«دو لان» ساخته لیو جی، «گل‌های شیطان» ساخته آنتی جاکینین، «جتگل، ۴ هستم» ساخته یان جیکوب کولسکی، «سگ‌های خوابیده هانا» ساخته آندرس گروبر، «هاموگ» ساخته رالستون جوور، «اینجا سکوت» ساخته اد ارنبرگ، «در مرحله جنینی» ساخته اولریش تامسون، ، «پروژه‌ها » ساخته ساکاموتو جونجی،  «در تگزاس می بینمت» ساخته ویتو پالمیری، «روح به نخ کشیده» ساخته ژانگ یانگ دیگر فیلمهای بخش مسابقه هستند.

نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای از ۱۱ تا ۱۹ ژوئن (۲۲ خرداد تا ۵ تیر )  برگزار می‌شود و امیر کاستاریکا  امسال ریاست گروه داوری بخش رقابت اصلی این جشنواره را برعهده دارد تا برندگان جام طلای جشنواره را انتخاب کند.آتوم اگویان، دانیله لوچتی، پما تسدن، کارنان لام، عبدالرحمان سیساکو و یان گلینگ گروه داوری این دوره را تشکیل می‌دهند.

مروری بر فیلم‌های لوچینو ویسکونتی، آندری تارکوفسکی، وودی آلن و لسلی چونگ ستاره فقید هنگ کنگ از بخش‌های ویژه امسال است. فیلم جدید وودی آلن «کافه سوسایتی» که در جشنواره کن برای نخستین بار اکران جهانی شد، اکران آسیایی خودش را در این جشنواره تجربه می‌کند. در این جشنواره هشت فیلم «هری پاتر» نیز اکران ویژه خواهند داشت و دست‌اندرکاران جشنواره قول داده‌اند که حضور جی کی رولینگ نویسنده انگلیسی خالق هری پاتر از شگفتی‌های امسال جشنواره باشد.

پایان پیام

کد خبر : 19601 ساعت خبر : 1:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19601
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات