سد کمندان پایان سال ۹۶ آب‌گیری می‌شود

استاندار لرستان گفت: سد کمندان ازنا با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، افزود: آذربایجان شرقی به‌عنوان یک استان توسعه‌یافته و لرستان به‌عنوان یک استان محروم و کمتر توسعه‌یافته توسط هیئت دولت به‌عنوان الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب‌شده‌اند که این خود می‌تواند فرصتی بزرگ برای تحقق توسعه‌یافتگی استان ایجاد کند.
وی اظهار کرد: از سالهای پیش تاکنون واحدهای مختلفی از بخش صنعتی لرستان به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند که با احیای آن‌ها ظرفیت‌های فراوانی در راستای تولید و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود اما متأسفانه باوجود ظرفیت‌های فراوانی همچون گردشگری، روان آب‌ها و حوزه‌های نفتی تاکنون استفاده مطلوبی از آن‌ها نشده است.
استاندار لرستان تصریح کرد: روند توسعه بروکراسی‌های معمول اداری یکی از دلایل و موانع پیش روی اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان است که می‌توان با اتخاذ تصمیمات صحیح و هماهنگی لازم این مشکل را برطرف کرد.
بازوند اضافه کرد: ۸۴ واحد صنعتی استان در حال حاضر در تملک بانک‌ها هستند که تعدادی از واحدهای مشکل‌دار لرستان برای احیا و ازسرگیری فعالیت خود باید از تملک بانک‌ها خارج و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند.
وی با اشاره به طراحی ۱۱۲ برنامه اقتصاد مقاومتی مشتمل بر ۷۰۰ طرح در لرستان، افزود: به‌منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، ۲۴ رویکرد توسط رهبر معظم انقلاب و ۱۲ برنامه ملی توسط دولت اعلام‌شده و سهم استان لرستان از این میان ۷۰۰ طرح است.
استاندار اظهار کرد: ۱۲ میلیارد مترمکعب روان آب در سال‌های پربارش در لرستان وجود دارد که به دلیل وجود شیب تند در بیشتر زمین‌های استان لرستان به‌ویژه در حوزه دز ، آب‌های روان پس از بارندگی به‌سرعت از استان خارج می‌شوند.
بازوند با اشاره به اینکه لرستان به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی نیاز دارد، افزود: افزایش اراضی کل استان از ۲۵ درصد به ۴۵ درصد مستلزم این میزان آب است و تلاش می‌شود با اخذ مجوز از وزارت نیرو ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در حوزه دز جذب شود.
وی گفت: ۱۲ سد در استان در دست اجرا است که سد کمندان ازنا با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری برسد.

پایان پیام

کد خبر : 20060 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20060
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات