سیلاب لرستان ۴۴۳ میلیارد تومان خسارت به‌بار آورد

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت: سیلاب اخیر لرستان ۴۴۳ میلیارد تومان خسارت به‌بار آورده است.

به گزارش پایگاه خبری گُلونی، علی سیف در همایش و کارگاه آموزش رابطین دستگاه‌های اجرایی پدافند غیرعامل اظهار کرد: ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز اول دنیاست که از مجموع ۴۳ بلای طبیعی دنیا ۳۲ مورد در ایران رخ می‌دهد که شامل زلزله، آتش‌سوزی عمدی و طبیعی، آفات نباتی، سیل، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی ادامه داد: وضعیت جغرافیایی ایران و ناامنی بین مرزها در کشورهای همسایه ایجاب می‌کند که به پدافند غیرعامل توجه ویژه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت: این نشان می‌دهد که باید قبل از وقوع حادثه آمادگی لازم را برای جلوگیری از خسارت‌های جبران‌ناپذیر داشته باشیم.

سیف بیان کرد: همچنین جوامع مختلف دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزان باید آمادگی لازم را داشته و اصل پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: آموزش مهم‌ترین اقدام در این راستا است که باید از طریق رسانه‌ها و صداوسیما به اقشار مختلف داده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان افزود: قبل از احداث سازه‌ها در فعالیت‌های عمرانی باید پیوست‌های پدافندی را روی آنها اعمال کنیم تا در هنگام حادثه ایمنی لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از اطلاعاتی که موردنیاز است دستگاه‌های اجرایی آنها را اجرایی نکردند، افزود: برای اجرای طرح جامع نیازمند داشتن اطلاعات هستیم و علیرغم اینکه استارت طرح جامع پدافندغیرعامل طی سال‌های گذشته در استان زده شده تنها فاز صفر این طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای ۱۱ کارگروه فصلی است، گفت: در سال ۹۵ دستگاه‌های برتر در زمینه پدافند غیرعامل و رابطین معرفی خواهند شد.

پایان پیام

پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

کد خبر : 19501 ساعت خبر : 1:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19501
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات