مانور اطفای حریق در فارس، ایلام و لرستان

در آستانه هفته محیط زیست، مانور اطفای حریق به‌طور همزمان در سه استان فارس، ایلام و لرستان با همکاری محیط زیست، دستگاه‌های اجرایی و تشکلهای مردم نهاد این استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صیدسازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: وقوع آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان یکی از عوامل مهم تهدیدکننده تنوع زیستی و تخریب زیستگاه‌های طبیعی به شمار می‌آید.

وی افزود: در راستای آماده سازی نیروهای اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست جهت واکنش سریع و اقدام به موقع برای شناسایی و اطفای حریق در محدوده مناطق و ایجاد هماهنگی اجرایی بین دستگاه‌های اداری مسئول و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های اجرایی آنها و نیز بهره‌گیری مطلوب از توانمندی و تعامل و مشارکت جوامع بومی و محلی و تشکل‌های مردم نهاد حامی محیط زیست در این خصوص، اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید در آستانه هفته محیط زیست، برای دومین سال پیاپی، با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، به طور همزمان روز یکشنبه ۹ خرداد ماه مانور شناسایی و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت سازمان در استان‌های فارس، ایلام و لرستان را برگزار می‌نماید.

تیموری ادامه داد: اگر چه محوریت و مسئولیت اجرایی مانور بر عهده سه اداره کل استان فوق می باشد اما به منظور بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجارب حاصله، ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های همجوار نیز با همکاری در تأمین تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی برای برگزاری مانور، در این امر مشارکت خواهند داشت.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص  هماهنگی ادارات محیط زیست استان‌ها در برگزاری مانورتاکید کرد: استان‌های خوزستان، کرمانشاه و کردستان در مانور استان ایلام، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مرکزی و همدان در مانور استان لرستان و استان‌های کرمان، بوشهر، یزد و کهگیلویه و بویراحمد در مانور استان فارس مشارکت و ادارات کل استان‌های یاد شده را همراهی خواهند کرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صیدسازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مانور، اعلام کرد: استانداری، سازمان مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی، سازمان آب منطقه‌ای، سازمان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی، نیروی مقاومت بسیج، صداوسیما و رسانه‌ها و مطبوعات همراه با نیروهای مردمی و تشکل‌های مردم نهاد و NGO های حامی محیط زیست از همراهان محیط زیست در این مانور در این سه استان خواهند بود.

به گفته تیموری، ستاد برگزاری مانور در استان‌های مربوطه تشکیل و مسئولیت ستاد بر عهده استاندار  و مدیر عملیات مانور، مدیرکل حفاظت محیط زیست هر استان خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 19122 ساعت خبر : 9:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19122
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات