محدوده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد آماده‌سازی می‌شود

در راستای هماهنگی آماده‌سازی محدوده بافت تاریخی شهر یزد، هر هفته روزهای پنجشنبه جلسه‌ای بدین منظور در محل دفتر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدمهدی شرافت در این جلسه عنوان کرد: باتوجه به جلساتی که هفته‌های گذشته برگزار گردید و همچنین معرفی مسیرهای معین شده محدوده ثبت جهانی بافت تاریخی توسط پایگاه شهر تاریخی یزد، تابلوهای راهنما در محدوده‌های پیشنهادی، آماده و نصب خواهد شد تا این محدوده با ارزش به طور کامل و با جزییات، مشخص باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: از جمله اقداماتی که در راستای بهبود کیفیت اجرایی پروژه‌های در دست اجرا توسط پیمانکاران منتخب شهرداری ناحیه تاریخی و همچنین ارتقای سطح کیفی اقدامات مرمتی در بافت تاریخی صورت خواهد پذیرفت، برگزاری جلسات هفتگی بدین منظور در محل پایگاه می‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: شهرداری یزد با انعقاد قرارداد پژوهشی جهت پایش بافت پیشنهادی با این اداره کل همکاری خواهد کرد.

گفتنی است: شرافت مدیرکل میراث فرهنگی استان، ذاکری نیا معاون میراث فرهنگی اداره کل، فرهمند مدیر پایگاه شهر تاریخی یزد، خادمی مدیرکل دفتر فنی امورعمرانی و حمل و نقل استانداری یزد و چند تن از مسئولان شهرداری از اعضای شرکت کننده در این جلسه بودند.

پایان پیام

کد خبر : 19922 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19922
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات