مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های سراب دوره

بدلیل بی‌احتیاطی تفریح‌کنندگان جنگل‌های روستای سماق چگنی آتش گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طاهر بیرانوند ریس اداره محیط زیست سراب دوره گفت: طی تماس تلفنی دیروز توسط یکی از اهالی روستای سماق چگنی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه آزاد سماق چگنی که خارج از منطقه حفاظت شده اِسپی‌کو خرم‌آباد است، به کمک نیروهای منابع طبیعی و بسیجیان روستای سماق و همچنین تعدادی از بلوط‌بانان آتش را که از ساعت ۱۳ بعد ا از ظهر دیروز شروع شده بود توانستیم با مشقت زیاد در ساعت ۳۰/۱۹ غروب مهار نماییم.

علت آتش‌سوزی متاسفانه خاموش نکردن آتش توسط چند نفر که برای تفریح به منطقه رفته بودند عامل آتش‌سوزی بوده که واقعا” جای تاسف است از این همه نادانی افراد ناآگاه که باعث تخریب این سرمایه ملی می‌شود لذا از هم وطنان عزیزمان درخواست داریم هنگام حضور در طبیعت از خاموش بودن آتش خود اطمینان حاصل نمایند تا شاهد چنین اتفاقات نباشیم.

پایان پیام

محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

سطح کرهٔ زمین به‌طور کلی به ۴ بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از سنگ‌کره (لیتوسفر)، آب‌کره (هیدروسفر)، هواکره (اتمسفر) و بیوسفر. بعضی از دانشمندان یخ‌کره را نیز جزء این تقسیم‌بندی می‌دانند. هر کدام این بخش‌ها شامل اکوسیستمهایی گوناگون هستند که به‌طور کلی محیط زیست را تشکیل می‌دهند

کد خبر : 19380 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19380
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات