واکنش میرکریمی به حواشی اخیر هفت

پایگاه خبری گلونی – رضا میرکریمی در پی حواشی بوجود آمده در برنامه‌ی اخیر «هفت»، واکنش نشان داد.

مدیرعامل خانه سینما در حاشیه‌ی برنامه‌ی تقدیر برگزیدگان کن درباره‌ی واکنش این نهاد صنفی به اتفاق اخیر “هفت” گفت: کمال تبریزی کارنامه پرافتخار و روشنی دارد و چهره‌ی شناخته شده و محبوبی در میان مردم است و نیاز به دفاع ندارد. آنچه که باعث تاسف و شرم ساری است،شیوع روزافزون ادبیات سخفیف و بی‌ادبانه در رسانه‌های رسمی کشور است.

میرکریمی تصریح کرد: نقد علمی و کارشناسانه نیازی به واژه‌های توهین آمیز و تخریب شخصیت افراد ندارد.

این کارگردان سخنانش را اینگونه به پایان برد که فراموش نکنیم که قرار بود صدا وسیما دانشگاه باشد.

در برنامه‌ی اخیر «هفت» مسعود فراستی در نقد فیلم «دونده زمین» کمال تبریزی از واژه‌ای استفاده کرد که در پی آن انتقاداتی را به همراه داشت و این کارگردان هم فعلا سریال‌اش «سرزمین کهن» را متوقف کرده است.

پایان پیام

در مورد برنامه هفت

هفت برنامهٔ تولیدی تلویزیونی محصول شبکهٔ سه سیما می‌باشد که به بررسی مسائل سینمای ایران و جهان می‌پردازد. این برنامه جمعه‌شب‌ها به‌صورت ضبط‌شده از شبکهٔ سه سیما پخش می‌شود. برنامهٔ هفت از هنرمندان، منتقدین و مسئولان فرهنگی ایران در حوزهٔ سینما و تلویزیون، برای گفت‌وگو، نقد، تحلیل و بررسی فیلم و سینما دعوت می‌نماید.

ایده اولیه ساخت چنین برنامه‌ای که می‌بایست مشابه برنامه ورزشی ۹۰، منتهی در حوزه فرهنگ و هنر باشد، از طرف فریدون جیرانی به گروه اجتماعی شبکه ۳ ارائه شد و مورد استقبال مدیر وقت قرار گرفت. در آن زمان، مجری طرح این برنامه، حمید پنداشته و فریدون جیرانی کارگردانی، تهیه‌کنندگی و اجرا را برعهده داشت. گرچه قسمت‌های اول این مجموعه با نحوه اجرای غیرمعمول جیرانی و انتقادهای بی‌حد مسعود فراستی، با انتقادهای زیادی مواجه شد، ولی به مرور زمان توانست مخاطبان زیادی را برای خود فراهم کند و تعریف قابل قبولی از خود ارائه دهد.

کد خبر : 19487 ساعت خبر : 10:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19487
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات