نگارخانه‌ای به وسعت شهر

نگارخانه‌ای به وسعت شهر

این روزها وارد تهران که می‌شوید دیگر خبری از تبلیغ برندها و کالاهای مختلف نیست. بیلبوردهای شهر حال و هوای تازه‌ای به خود گرفته و نگاه‌ها را به خود خیره کرده است در حالی که تا سه روزقبل هیچ شهروندی به بیلبوردها توجه خاصی نمی‌کرد. کنار آن‌ها که می‌ایستی متوجه توجه ویژه شهروندان می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نگارخانه‌ای به وسعت شهر برای دومین سال، به مدت ۱۰ روز از اول خرداد حال و هوای تهران را به طرز خاصی دیدنی کرده است. ۱۰ روز خبری از هیچ بیلبورد تبلیغاتی در شهر نیست و شهرداری در این مدت تمام بیلبوردهای سطح شهر را هنرپوش می‌کند. در واقع می‌توان از آن به دهه بدون تبلیغ یاد کرد. در این طرح از آثار با ارزش و برجسته دنیا که در گنجینه‌هاست به منظور فرهنگ‌سازی و افزایش سواد بصری شهروندان استفاده شده است. نگارخانه‌ای به وسعت شهر پروژه‌ای است که در صورت اجرای درست می‌تواند گام موثری برای رشد فرهنگی و هنری شهر به‌شمار آید.

نگارخانه‌ای به وسعت شهر هنر را به خدمت مردم می‌آورد

نکته قابل توجه این است که با بکار بردن کلمه نگارخانه به بیننده انتظار دیدن آثار تجسمی، اشیا موزه‌ای و تاریخی را دارد که در محل نگارخانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که خوشبختانه این انتظار برآورده شده است. در شرایطی که گالری‌های ما به خاطر دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی مسئولان به کنح عزلت رفته‌اند و شهروندان نیز به موزه و گالری نمی‌روند این پروژه می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا هنر را به خدمت مردم بیاورد و به ترویج هنر، کمک شایانی کند. در واقع این اتفاق سال گذشته بازخوردهای زیادی به دنبال داشته است و مورد رضایت و استقبال شهروندان و مسئولان قرار گرفت و حتی در خارج از مرزهای کشور نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت و امسال نیز با تغییرات صورت گرفته و ازبین بردن اشکالات موجود در سال گذشته، مجدداً آغاز به کار کرده است.

تهران این روزها بزرگترین نگارخانه دنیا است

نگارخانه‌ای به وسعت شهر

تهران بزرگترین شهر ایران و در واقع یکی از بزرگترین شهرهای غرب آسیا با مساحت حدود ۷۳۰ کیلومتر مربع، این روزها تبدیل به بزرگترین نگارخانه غرب آسیا شده است، نگارخانه‌ای که حدود ۱۲ میلیون نفر بازدیدکننده دارد که درصد زیادی از آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

این آثار زیبای فرهنگی و هنری در تمام معابر و بزرگراه‌های تهران قابل مشاهده هستند و اطلاعات آثار به صورت خوانا لحاظ شده است. در سال گذشته این انتقاد وجود داشت که توجه زیادی به ابعاد مشخصات آثار نشده بود و خوانا نبود که امسال این مشکل رفع شده است.

۸۰۰ اثر هنری و ۴ هزار سازه تبلیغاتی شهر

حدود ۸۰۰ اثر هنری روی بیش از ۴ هزار سازه تبلیغاتی شهر به نمایش در آمده است از این تعداد حدود ۳۰ درصد مربوط به آثار خارجی و ۷۰ درصد آثار مربوط به آثار داخلی است. در نگارخانه‌ای به وسعت شهر، از خط، خوشنویسی، کتیبه، آثار باستانی، قالی، نقاشی، عکس و هنرهای معاصر و نیز از آثارموثرترین هنرمندان خارجی از جمله پابلو پیکاسو، خوان میرو… با درج مشخصات کامل استفاده شده است و اکثر آثار هنری مربوط به دوره‌های قاجاریه و صفویه است.

پایان پیام

کد خبر : 19170 ساعت خبر : 8:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات