کودکان تهرانی در زیر سیاه‌چادرها

کودکان تهرانی در زیر سیاه‌چادرها  – دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای از جمله حضور در زیر سیاه چادرهای عشایری برای کودکان اجرا کرد.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبرگفت: فضای سبز موزه نیاوران، معماری قاجاری، مولاژ کتیبه‌های دوران مختلف، سفر در زمان و …. جذابیت خاصی را برای کودکان ایجاد کرده بود.

 وی افزود: گروه رازگردونه قصه نمکی ازقصه های بسیار قدیمی ایرانی را درفضای زیبا و دوست داشتنی چادر عشایری برای کودکان اجرا کرد.

 مادر نمکی در این برنامه گفت‌وگو بانمکی را با لهجه شیرین بختیاری انجام داد و این درحالی بود که نمکی و مادرش لباس‌های زیبای بختیاری برتن داشتند.

 کفاش‌زاده ایستگاه بعدی درنظر گرفته شده برای کودکان را باغ کتیبه‌ها و کتیبه‌ای سخنگو اعلام کرد و افزود: دراین برنامه کتیبه سخنگو داستان زندگی خودش را تعریف کرده و از کودکان خواست تا آنها هم کتیبه‌های خود را درست کنند.

 کودکان نیز در زیر نور آفتاب برروی گل‌های از پیش آماده شده نقشی به یادگار حک کردند.

 این پژوهشگر ابراز امیدواری کردکه موزه‌ها در طول سال برنامه‌هایی برای کودکان در نظر بگیرند و این برنامه‌ها به چند مناسبت محدود نشود.

پایان پیام

میراث فرهنگی

میراث فرهنگی به کلیهٔ آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد. این آثار می‌تواند دربرگیرندهٔ آثار ملموس (مانند بناهای باستانی) یا آثار ناملموس (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

میراث فرهنگی منحصربه‌فرد، غیرقابل جایگزینی و در میان نسل‌ها از ارزش و احترام برخوردار است. چیزهای کوچک‌تر ازجمله آثار هنری و دیگر شاهکارهای فرهنگی در موزه‌ها و گالری‌های هنری گردآوری می‌شوند در حالی که برخی دیگر هم‌چون بناهای باستانی در مجموع یک میراث فرهنگی شناخته می‌شود.

میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعهٔ تاریخ بشر مؤثر هستند. حفظ آن‌ها نیازهای گذشتگان را بازگو می‌کند و در پس هر یک داستانی نهفته است. از دیدگاهی دیگر حفظ آثار می‌تواند به اعتبارسنجی خاطرات گذشتگان کمک کند.

کد خبر : 19115 ساعت خبر : 9:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19115
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات