مبادلات تجاری لرستان و سوئیس

مبادلات تجاری لرستان و سوئیس

روزنامه لرستان/۲۳ تیر ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه خبری گلونی امروز سفیر سوئیس  با فعالان اقتصادی استان لرستان در محل اتاق بازرگانی دیدار کرد. دبیر اتاق بازرگانی ایران و سوئیس در این جلسه از آمادگی استان لرستان برای صادر محصولات در حوزه صنایع دستی،‌سنگ و دارو به کشور سوئیس خبر داد.

تسنیم نوشت وی با تأکید بر اینکه مسئله مالکیت معنوی و فکری در ایران معضلی است که باید رفع شود، افزود: در اردیبهشت‌ماه دو هیئت ۳۰ نفره و ۶۰ نفره سوئیسی شامل فعالان صنعت نساجی و فعالان دیگر عرصه‌ها به ایران سفر کردند و با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا شدند. عقد قراردادهای اقتصادی مستلزم این است که کشورهای سرمایه‌گذار شناخت خوبی از ایران پیدا کنند و بااین‌حال ضرورت دارد که هیئت‌های تجاری ایرانی از ارائه پیشنهادات سرمایه‌گذاری به هیئت‌های خارجی در دیدارهای اولیه پرهیز کنند.

مبادلات تجاری لرستان و سوئیس

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور عصر امروز با اشاره به اینکه پورتال کودک و نوجوان در حال نهایی شدن است و به‌زودی افتتاح  می‌شود، عنوان کرد: بحث فضای مجازی در کانون به‌ عنوان یکی از اولویت‌ها قرار داده‌شده به‌ طوری‌که اکنون در این زمینه سایر امکانات و فضاهای مختلفی را کانون پیش‌بینی می‌کنیم.

طی خبر تسنیم وی به وجود ۹۴۲ مرکز فرهنگی هنری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱۵۰ مرکز فرهنگی هنری است و به مناطق دوردست رفته و امکانات فرهنگی و هنری را به روستاهایی که هیچ‌گونه امکانات فرهنگی و هنری ندارند منتقل می‌کنند.

به گزارش فارس عصر امروز طی آئینی علی کورانی‎فر به عنوان فرماندار شهرستان بروجرد انتخاب و معرفی شد. در این آئین با قدردانی از خدمات مسلم پورقاسمیان فرماندار اسبق شهرستان بروجرد علی کورانی‎فر به عنوان فرماندار این شهرستان انتخاب شد.

خیلی وقت است در روزنامه خبر ورزشی نداشتیم. امروز خبری دارم از مجوز گرفتن سمن‌های فعال در حوزه ورزش و جوانان. مهر نوشت معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان لرستان، تعداد سمن‌های فعال در حوزه ورزش و جوانان لرستان را از سال ۹۲ تا اواخر سال ۹۴ حدود ۱۴ سمن برشمرد و افزود: طی سه ماه نخست سال جاری ۱۳ سمن در حوزه ورزش و جوانان استان تائید شده و ۲۰ سمن دیگر در حال گرفتن مجوز هستند.

یادم نرفته خبر محیط زیستی روزنامه را. یک شهروند طبیعت دوست نورآبادی ۲ قطعه جوجه تیغی که به دلایل نامعلومی از مادرشان جدا شده بودند و به اطراف منزل این شهروند طبیعت دوست آمده بودند از مرگ نجات داد.

مبادلات تجاری لرستان و سوئیس

قاسم دلفان ریس اداره محیط زیست نورآباد در این‌باره گفت: این شهروند برای پیدا کردن مادر جوجه تیغی‌ها چند روزی در اطراف همان محل کشیک داد اما متاسفانه خبری نشد برای همین ۲قطعه جوجه تیغی را تحویل این اداره نمود ما هم پس از مدتی تیمار و نگهداری و اطمینان از اینکه جوجه‌ها توان زندگی در طبیعت را دارا می‌باشند در طبیعت زیبای نورآباد رهایشان کردیم، ما ضمن تشکر از این شهروند محترم از مردم طبیعت دوستمان درخواست داریم در صورت مشاهده این گونه موارد فورا” با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ محیط زیست لرستان تماس حاصل فرمایند.

امیدوارم همیشه خبرهای محیط زیستی که دارم از دوست‌داران طبیعت باشد نه از شکارچیان و صیادان و کسانی که به محیط زیست آسیب می‌زنند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21499 ساعت خبر : 10:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21499
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات