کرمان رتبه اول کشور در آثار ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کویر لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران به ثبت جهانی رسید و قسمت اعظم این پهنه‌ به ثبت رسیده در استان کرمان واقع است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «محمود وفایی» افزود: در ادامه اجلاس جهانی یونسکو در ترکیه، به‌طور استثنایی پرونده کویر لوت که کاملا آماده و بدون نقص بود، امروز مطرح و کویر لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران به ثبت جهانی رسید و قسمت اعظم این پهنهٔ به ثبت رسیده در استان کرمان واقع است.

وی با اشاره به اینکه سایر پرونده‌ها به دلیل شرایط کشور ترکیه، به اجلاس آینده موکول شده است، افزود: آنچه که از بیابان لوت به ثبت رسیده، در محدوده سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که ۸۰ درصد آن در محدوده استان کرمان قرار دارد.

وفایی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان کرمان با ثبت این اثر طبیعی، بر قله ثبت آثار جهانی کشور ایستاده و رتبه اول را به خود اختصاص داده و ایران رتبه ۱۱ آثار ثبت جهانی را در دنیا دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تشکر از همراهی استاندار در این پروژه و پروژه‌های مربوط به میراث فرهنگی از جمله ثبت قنوات و کویر لوت، گفت: از همکارانی که در تکمیل پرونده کویر لوت و آماده کردن برای ثبت جهانی تلاش کردند، نیز قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این اتفاق، فرصت بسیار خوبی برای استان است و می‌توانیم بگوییم کرمان، استان جهانی است و فرصت‌های بسیار خوبی را پیش روی همه ما قرار می‌دهد تا بتوانیم از این ظرفیت به نفع استان، اقتصاد و تولید، معرفی و شناخت هر چه بیشتر تمدن، فرهنگ، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، میراثی، تمدنی و ارزشی خودمان به جهانیان استفاده کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 21840 ساعت خبر : 9:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات