اعضای شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی منصوب شدند

اعضای «شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی» توسط دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.

به گزارش پایگاه خبری گُلَوَنی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از اعضای پیشین شورا احکام جدید شورا را صادر کرد.

به استناد تبصره ماده شش ایین نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید و ویدیو و صدور پروانه نمایش آن‌ها، مصوب جلسه ۱۹/۵/۸۲هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد رییس سازمان سینمایی به موجب این احکام:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی)، رسول صدرعاملی (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما)، محمدرضا جعفری‌جلوه (مدیر شبکه دوم سیما و معاون سابق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) حجت‌السلام والمسلمین طه مرقاتی (استاد دانشگاه و کار‌شناس فرهنگی)، عماد افروغ (استاد دانشگاه)، شهاب اسفندیاری (استاد دانشگاه و رییس دانشکده سینما تا‌تر)، مجید رضابالا (فیلمنامه نویس و کار‌شناس فرهنگی و سینمایی)، حسین کرمی (کار‌شناس فرهنگی و سینمایی و مدیر شبکه نمایش، نسیم ورییس مرکز نمایشی سیما)، و سرکار خانم فرشته طایر‌پور (تهیه کننده سینما) به عنوان اعضای جدید شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی منصوب شدند.

پایان پیام

شورای پروانه نمایش

شورای پروانه نمایش یا شورای بازبینی فیلم‌ها، بخشی از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسوول صدور یا رد پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی ایران است.

شورای نمایش برای دادن مجوز ساخت فیلم گاه برای فیلمسازان شرایطی را تعیین می‌کند. کمال تبریزی در قبل از نمایش مارمولک قصد داشت نام آدرس خدا را برای فیلم انتخاب کند ولی با مخالفت این شورا مجبور شد از همان نام مارمولک استفاده کند. به گفته بعضی فیلمسازان این شورا نتیجه بررسی خود را هیچگاه کتبی اعلام نمی‌کند بلکه به‌طور شفاهی اعلام می‌کند. اسماعیل برابری که فیلم ۱۲ صندلی اش به علت نیاز به تغییر سوژه رد شده‌است در این باره گفت: «متأسفانه شورای ما به قدری متزلزل و ناتوان است که هیچگاه رای را به صورت مکتوب ارائه نمی‌دهد و آن را شفاهی قرائت می‌کند، زیرا می‌داند که اگر گفته‌هایشان را به صورت مکتوب بدهند شاید بتوان علیه‌اش شکایت کرد.»

کد خبر : 21390 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21390
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات