امیدواریم هر هفته اجرای سمفونیک داشته باشیم

علی جنتی عصر ۲۶ تیرماه پس از تماشای سمفونی ارمیا با خبرنگاران صحبت کرد.

به گزارش خبری گلونی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر ۲۶ تیرماه پس از تماشای سمفونی ارمیا با اجرای ارکستر سمفونیک تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، دربارهٔ کنسرت سمفونی وحدت اقوام ایرانی (ارمیا) گفت: این کار خیلی خوبی بود و نقطهٔ ممتاز آن تلفیق میان موسیقی سنتی ایرانی و کلاسیک بود.

وی ادامه داد: در وضعیت بنیاد رودکی و مدیریت آن اتفاقاتی افتاده و افراد زبده‌ای به عنوان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن منصوب شده‌اند و نیز مشکلاتی که ارکستر‌ها در گذشته داشته‌اند رفع شده است. امیدواریم هر هفته به‌طور مرتب کار سمفونیک داشته باشیم.

پایان پیام

علی جنتی

علی جنتی (زادهٔ سوم تیرماه ۱۳۲۸ قم) سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان مشاور سرپرست نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند. او همچنین عضو شورای نظارت بر صدا و سیما و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران است. وی در دولت یازدهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت. جنتی پیشتر در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ استاندار خوزستان و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ استاندار خراسان بود. او از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴ به عنوان سفیر ایران در کویت فعالیت می‌کرد.
علی جنتی پسر ارشد احمد جنتی است، اما برخلاف پدرش در حلقهٔ معتمدان اکبر هاشمی رفسنجانی جای داشت.

جنتی از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی و دبیرستان دین و دانش قم است. وی از نزدیکان محمد منتظری به‌شمار می‌رفت. از سال ۱۳۴۷ شروع به مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت کرد که همان سال توسط ساواک شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت و ناچار به فرار از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می‌کرد. پس از انقلاب هم محمد منتظری را در کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش خارج از ایران یاری می‌داد. در سال ۱۳۵۸ عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در سال ۱۳۵۹ رئیس صداوسیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۲ استاندار خوزستان شد.

کد خبر : 21767 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21767
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات