برنامه تعطیلی موزه سینما و سینماهایش

دو سالن سینما توگراف و فردوس موزه سینما همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر از تاریخ ۴ تا ۷ تیرماه تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مجموع سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های روز در دو سالن سینما توگراف و فردوس همزمان با فرارسیدن شب های قدر از تاریخ ۴ تا پایان روز دوشنبه ۷ تیرماه تعطیل است.

مجموعه موزه سینما نیز که شامل سینماها و موزه است، روز دوشنبه ۷ تیرماه به‌مناسبت سوگواری شهادت حضرت علی (ع) تعطیل خواهد بود.

علاقه‌مندان به حضور در موزه سینما می‌توانند روز سه شنبه ۸ تیرماه از این مکان تاریخی بازدید کنند و فیلم‌های اکران شده در دو سالن سینما توگراف و فردوس را به تماشا بنشینند.

پایان پیام

موزهٔ سینمای ایران

موزهٔ سینمای ایران یکی از موزه‌های استان تهران است. در این گنجینه عکس‌ها، اسناد و وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت‌های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم‌سازان و نیز پشت صحنه فیلم‌های بزرگ، پوسترها و دیگر چیزهای وابسته به سینما به نمایش گذاشته‌شده‌است. این موزه شامل ۹ نمایشگاه دائمی است.

این مجموعه دارای سه سالن سینما با ظرفیت‌های ۲۰۵ ، ۱۰۹ و ۵۴ نفر نیز می‌باشد.
موزه سینمای ایران به منظور گردآوری، حفظ، ثبت و عرضه مناسب میراث سینمای ایران در شهریورماه ۱۳۷۳ توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی وابسته به شهرداری آغاز به کار کرد. در خرداد ۱۳۷۷ ساختمان قدیمی موزه واقع در کوچه پیرنیا خیابان لاله زار، با حضور سینماگران و حسن حبیبی معاون اول رئیس‌جمهور گشایش یافت.
چهار سال بعد موزه به مکان فعلی خود منتقل شد و در شهریور ماه ۱۳۸۱ با حضور محمد خاتمی باز گشایش شد. عزت‌الله انتظامی اولین مدیرعامل موزه سینمای ایران بود.

در سال ۱۳۴۱ گروه هنر ملی نمایش‌هایی مانند «تقلا» و «تیرک شکسته»، نوشتهٔ نصرت پرتوی و همچنین «زنگوله‌ها» نوشتهٔ عباس جوانمرد را در باغ فردوس تمرین کرده و بعد آن‌ها را به کارگردانی عباس جوانمرد در تلویزیون ملی ایران به صورت زنده اجرا کرده‌است.

کد خبر : 20705 ساعت خبر : 2:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20705
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات