برگزاری جلسه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان

برگزاری جلسه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان

استاندار لرستان گفت: تسهیلات احیاء صنایع راکد به سرنوشت بنگاه‌های زودبازده دچار نشود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تسهیلات اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده ، ۴۴ درصد معوقه و ۶۷ درصد انحراف داشته‌اند وبا این حال اختصاص تسهیلات برای احیاء صنایع راکد که در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است باید به گونه‌ای باشد که این تسهیلات نیز به سرنوشت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده دچار نشوند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی راکدی که توانایی احیاء و تولید را ندارند باید ازگردونه اختصاص تسهیلات خارج شوند، افزود: نباید برای احیاء این واحدها وقت و انرژی گذاشته شود.

استاندار لرستان گفت: برخی از واحدهای صنعتی راکد نیز ممکن است که به مرحله تولید برسند؛ اما تولیدات آنها در بازار متقاضی نداشته باشد و با این حال نباید برای احیاء این واحدها نیز انرژی تلف شود.

برگزاری جلسه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان

بازوند با تاکید بر اینکه باید یک پالایشی صورت بگیرد و اگر واحدی به راحتی نمی‌تواند روی پای خود بایستد نباید انرژی خود را برای احیاء آن تلف کنیم، همین که در فراخوان عمومی به صنایع راکد اعلام می‌شود که برای بهره‌مندی از تسهیلات ثبت نام کنید گروهی هستند که به دنبال اینگونه ثبت نام ها هستند تا منافع خود را تامین کنند؛ بنابراین ثبت نام ها باید کنترل شده باشند.

وی مبارزه با فساد، رانت‌خواری و سوداگری را یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان اینکه بانک‌‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان از مردم طلب دارند، گفت: در جلسه‌ای که شب گذشته استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی با وزیر کشور و رئیس بانک مرکزی داشتیم تمام مدیران عامل بانک‌ها اعلام کردند که قید منابع و مصارف برای استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی حذف و بخشنامه آن نیز به استان‌های مورد نظر ابلاغ شده و با این حال اگر چنین بخشنامه‌ای به استان ابلاغ نشده است بانک‌ها اعلام کنند تا عدم ابلاغ آن را پیگیری کنیم.

بازوند ضمن انتقاد از نحوه برخورد کارکنان واحد ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان با صاحبان صنایع، تصریح کرد: ناتوانی صاحبان صنایع در پرداخت مالیات ارزش افزوده نباید منجر به تعطیلی صنایع شود.

وی ضمن ابراز گلایه از مدیران عامل بانک‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی غائب در ستاد تسهیل تولید استان تصریح کرد: اهداف پیش‌بینی شده در استانی که به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور انتخاب شده است با حضور موثر مدیران در جلسات اقتصادی و عمل به وظایف محوله محقق خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: اگر نتوانیم موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی را برطرف کنیم باید پاسخگو باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 20615 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20615
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات