تامین آب شرب، اولویت اول سد تاج امیر

استاندار لرستان: حذف آب بخش کشاورزی سد کاکارضا صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، افزود: آب بخش کشاورزی سد کاکارضا حذف نشده است و این مطلب صحت ندارد.

وی اظهار کرد: یک تخصیص آب در حوزه کرخه داریم که در این حوزه لرستان، همدان، کردستان، مرکزی، ایلام و کرمانشاه قرار دارند که بیشترین حوزه در کرخه و روان‌آب متعلق به لرستان است.

استاندار لرستان تصریح کرد: وزارت نیرو تصمیم گرفته به علت اینکه قرار است ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان در حوزه کرخه از دیم به آبی تبدیل شود که این موضوع در سفر مقام معظم رهبری مصوب شده است و با توجه به خشکسالی اخیر دنبال این هستند مقداری از حوزه کرخه بحث کشاورزی را کاهش دهند.

بازوند با بیان اینکه در همین راستا در حال مذاکره هستیم و تاکنون چیزی کم نشده است، اضافه کرد: در سد کاکارضا آب شرب، صنعت و کشاورزی داریم که برای آب کشاورزی سدهای مخملکوه و سد سراب تلخ تعریف شده است.

وی بیان کرد: در سد سراب تلخ به دلیل اینکه یک روستا و کلیه زمین‌های کشاورزی در مخزن آب قرار می‌گیرد اولویت را به سد مخملکوه دادیم که زمین‌های آن متعلق به منابع طبیعی است و معارضی نداشته است.

استاندار خاطرنشان کرد: وزارت نیرو این اجازه را به ما داده است که از طریق ماده ۵۶ آن را اجرا کنیم و در همین راستا مذاکرات اولیه با قرارگاه خاتم الانبیا داشته‌ایم که این سد را احداث کنیم.

بازوند با بیان اینکه سد مخملکوه علاوه بر تامین آب شرب بیش از ۹۵ درصد آن به کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: قرار است ۷ هزار هکتار زمین توسط سد مخملکوه از دیم به آبی تبدیل شود.

تامین آب شرب، اولویت اول سد تاج امیر است

وی با اشاره به سد تاج امیر دلفان اظهار کرد: مشکل آب شرب در شهرستان نورآباد داشتیم که با اولویت آب شرب، صنعت و کشاورزی مراحل این سد طراحی شده است. پ

استاندار تصریح کرد: از طریق ماده ۵۶ این سد به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده است و عملیات اجرایی آن در حال انجام است که رویکرد آن اولویت آب شرب، صنعت و بعد کشاورزی است.

پایان پیام

کد خبر : 21793 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21793
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات