خداوکیلی شما باشید این کار را می‌کنید؟

مدت زیادی نمی‌گذرد که سروکله نوتلابارها، نوتلالندها، نوتلاهوس‌ها و نوتلاپلاس‌ها در تهران پیدا شده است و حالا در هر محله دست‌کم یکی از این مغازه‌ها وجود دارد و مردم که عاشق جنس و چیز خارجی و با البته با اسم خارجکی هستند جلو آنها صف می‌کشند و شکلات با طعم فندق می‌خورند. حالا که این مغازه‌ها زیاد شده‌اند فرهنگستان زبان پارسی به میان آمده است و به جای نوتلابار پیشنهاد داده است این مغازه‌ها اسم خود را بگذارند «نان داغ، شکلات داغ»!

فارغ از این که مغازه‌ها این کار را بکنند یا نکنند و فارغ از این که نیروی‌انتظامی بر اساس قانون ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه با آنها برخورد بکند یا نکند باید بگوییم که نوتلا هم مثل سامسونگ و ال‌جی. ما داریم در غرب و شرق جهان غرق می‌شویم. ما در غرب و شرق جهان غرق شده‌ایم و فرهنگستان انتظار دارد آن کسی که همه پزش برند نوتلاست، اسم مغازه شیک‌وپیکش را بگذارد نان داغ شکلات داغ. خداوکیلی خودتان باشید این کار را می‌کنید؟

و اما سرخط خبرها:

ترکان: مزخرف خواندن مسکن مهر پاسخ مردم نیست!

البته خودشان یعنی دولت‌قبلی‌ها به آن مزخرف نمی‌گویند بلکه تاکید دارند این پروژه بزرگ‌ترین پژوژه بشری از زمان حضرت آدم علیه‌السلام است.

تمدید حجم اینترنت بدون اجازه کاربر ممنوع است!

بدون اجازه دانلود هم می‌کنند، تمدید حجم که جای خود دارد.

سقوط ایران در رده‌بندی تولید خودرو

البته در رده‌بندی تولید سقوط کرده‌ایم یک وقت فکر نکنید خدای نکرده در رده‌بندی کیفیت سقوط کرده‌ایم چون اصلا در رده‌بندی کیفیت حضور نداریم.

فاش‌کننده اطلاعات مشترکان یک اپراتور: می‌خواستم معروف شوم

این بچه ۱۹ ساله از همان‌هایی است که لپشان را می‌کشیدیم و می‌گفتیم اینا بچه نیستن اژدهان. حالا تحویل بگیرید. واقعا دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها به کجا می‌روند؟ ما را هم می‌برند آیا؟

نخستین محصول مشارکت جدید ایران خودرو و پژو اسفندماه وارد بازار می‌شود

خیلی مایلم ببینم ایران خودرو دقیقا در کجای خودرو با پژو مشارکت کرده است؟ یعنی مثلا موتورش را ساخته است یا در امور مربوط به پلاستیک و دستگیره فعالیت کرده است؟

باقی بقای‌تان

پایان پیام

رضا ساکی – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

کد خبر : 21121 ساعت خبر : 11:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21121
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات