ساخت طولانی‌ترین تونل‌ کشور در آزادراه خرم‌آباد – اراک

ساخت طولانی‌ترین تونل‌ کشور

استاندار لرستان گفت: پروژه آزادراه خرم‌آباد – بروجرد – اراک از پروژه‌های فعال کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهندس هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه آزادراه خرم‌آباد – بروجرد – اراک به نام سردار شهید بروجردی نام‌گذاری شده و خوشبختانه یکی از پروژه‌های فعال کشور است.

وی اضافه کرد: قرارداد اولیه این پروژه حدود ۹۶۰ میلیارد تومان بوده ولی با تعدیل بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

استاندار ادامه داد: حدود دو، سه موسسه از موسسات قرارگاه خاتم‎الانبیا در این پروژه مشغول به کار هستند و در حال حاضر نیز حفاری و ساخت تونل آن را یکی از این موسسه‌ها انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: تونل‌های این پروژه از پیچیده‌ترین تونل‌های کشور به لحاظ طولی، عرضی و ارتفاعی هستند.

ساخت طولانی‌ترین تونل‌ کشور

بازوند با بیان اینکه این آزادراه موجب اشتغال ۹۸۰ نفر شده است، افزود: در رابطه با اتمام کل پروژه‌ها با اداره کل منابع طبیعی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر مرتفع شوند. در همین راستا به صورت جدی پیگیر موضوع هستیم.

استاندار لرستان یادآور شد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و در این راستا نقش بسزایی دارد. با توجه به برنامه و سند اقتصاد مقاومتی هر چه سریع‌تر بتوانیم آن را تکمیل کنیم قطعاً در رونق اقتصادی نقش اثرگذارتری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه طولانی‌ترین تونل‌ها در این آزادراه وجود دارد، افزود: برای تونل‌سازی از دو قسمت کوه، این کار شروع شده و طول هر کدام حدود ۳. ۵ کیلومتر است که در مجموع بیش از ۶ کیلومتر می‌شود.

بازوند ادامه داد: برنامه زمان‌بندی برای آن به اعتبار طرح بستگی دارد. در جلسه‌ای که با فرمانده قرارگاه داشتیم، آنان هم درصدد به بهره‌برداری رساندن هر چه سریع‌تر این پروژه هستند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اشتغال این طرح ۹۸۰ با احتساب واحدهای دیگر بیش از ۱۵۰۰ نفر می‌شوند. در تونل راه‌آهن نیز ۱۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که در مجموع ۲۸۰۰ نفر می‌شوند.

کد خبر : 21372 ساعت خبر : 3:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات