سه سال زندان برای شکارچیان غیرمجاز دورودی

به گفته امیرحسین زلقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود متخلفان محیط زیست در این شهرستان با حکم دادگاه به مجازات سنگین زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی دستگیری و معرفی سه نفر شکارچی که اقدام به شکار غیر مجاز دو به هله عقاب و هفتاد و چهار قطعه کبک در شهرستان دورود و منطقه حفاظت شده اشترانکوه نموده بودند و معرفی آنها به دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام شده شکارچی دو به هله عقاب به یکسال حبس و پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دو نفر متخلف شکار کبک نیز به سه سال حبس و پرداخت چهل و چهار میلیون و چهار صد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

زلقی ضمن تقدیر از قضات شهرستان دورود که با جدیت با متخلفان محیط زیست برخورد می‌نمایند از مردم خواست که از هرگونه تخلف محیط زیستی جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان دورود اطلاع دهند.

پایان پیام

شکار

شکار یا نخجیر کُشتن یا به چنگ آوردن موجودی زنده توسط موجود زندهٔ دیگر است. به کسی که شکار می‌کند نیز شکارچی، یا نخجیربان گویند. شکار جانوران توسط انسان برای تجارت شاملِ فروش پوست و مو، استخوان و عاج، گوشت و دیگر اجزای بدن یا برای تفریح (به اسم ورزش) انجام می‌شود.

شکار جرگه، که گاه در گذشته شکار قمرغه نامیده می‌شد، نوعی از شکار است که در آن مردم بسیاری نخجیر را احاطه نمایند تا حیوان به سمت شکارچی رانده شود. در هند به این نوع شکار هتهجوری گویند.

شکار جانوران خارج از فصل شکار و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیرمجاز محسوب می‌شود. شکارچی غیرمجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار آن‌ها می‌پردازد. شکارچی‌گری غیرمجاز از معضلات جوامع امروزی در سراسر جهان است و موجب قانون‌شکنی، آسیب به محیط زیست و نهایتاً آسیب به جوامع انسانی می‌شود

کد خبر : 20484 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20484
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات