سی دقیقه تا نابودی گهر!

سی دقیقه تا نابودی گهر!

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن تیزهوش: نام منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه در استان لرستان برای عده زیادی آشناست. خیلی‌ها با دریاچه گهر خاطره دارند. اما این منطقه دهه‌هاست که محلی برای زیاده‌خواهی عده‌ای خاص شده و از سوی دیگر عدم شناخت از گردشگری حرفه‌ای و تمرکز بر منافع شخصی و محلی اسباب تخریب این منطقه ارزشمند شده است.

سی دقیقه تا نابودی گهر!

یکی از چالش‌های نام آشنای اشترانکوه جاده ورودی از سمت شهرستان الیگودرز بوده که امروز بر اساس شواهد می‌توان گفت سرانجام به خواسته غیرکارشناسی خود دست یافته و این جاده از منطقه خلیل‌خان شروع و تا گردنه تاپله پیشروی کرده که امروز تنها آسفالت آن باقی مانده است.

جاده به اسم روستاهای منطقه می‌باشد، در صورتی که در این مسیر هیچ روستایی وجود ندارد. امروز می‌توان با بیست تا سی دقیقه پیاده‌روی به گهر کوچک رسید. این موضوع آرامش منطقه را برهم خواهد زد و در حقیقت گهر با دریاچه کیو در خرم‌آباد دیگر فرقی نخواهد داشت. از بین رفتن پوشش گیاهی و جانوری این منطقه ضربه بسیار بزرگی به محیط زیست منطقه و در نهایت به زاگرس خواهد زد.

سی دقیقه تا نابودی گهر!

از سوی دیگر موضوع احداث تله‌کابین هم در طرح جامع منطقه آمده تا در کنار ورود گله‌های بزرگ و پیشروی زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری‌های مختلف هویت زیستی اشترانکوه را زیر سوال برده‌اند! نمی‌دانم باید به اهالی پردیسان به خاطر نرمش‌های مختلف، عدم حمایت از محیط‌بانان، عدم حمایت از ارزش‌های زیستی و انتخاب مدیران غیر متخصص و خنثی چه باید گفت…!؟

پایان پیام

کد خبر : 21701 ساعت خبر : 12:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

متاسف و متاثر شدم . واقعا چرا هیچ کسی دلسوزی نمیکنه . چرای اشتباه و بی رویه دام و استفاده بد مردم و مدیریت بد و سوء مدیریت مسولین باعث تخریب سرمایه های ملی و از دست دادن فرصت های جذب گردشگری و توریستی میشه .واقعا تا دور نشده باید به داد مراتع و محیط زیست رسید .