فروش حیوانات وحشی لرستان در سایت دیوار

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سایت دیوار بدون هیچگونه ضابطه‌ای اقدام به فروش حیوانات وحشی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس مهرداد فتحی‌بیرانوند، بیان کرد: متأسفانه چند وقتی است در سایت مجازی دیوار حیوانات وحشی به‌صورت غیرمجاز و بی‌رویه به‌فروش می‌رسند و هیچگونه ضابطه‌ای بر آن نیست.

وی اضافه کرد: تا به حال برای چهار مورد از این اقدامات غیرقانونی پرونده قضایی تشکیل شده که شامل فروش تاکسیدرمی سمور، گوشت گراز و دو مورد زنده‌گیری سهره بوده است.

فتحی‌بیرانوند با بیان اینکه باید فکری اساسی برای این معضل شود، ادامه داد: متأسفانه سهره‌گیری به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: قبل از تعطیلات عید فطر فردی که اقدام به فروش سهره می‌کرد شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا خوانده شده که تا به حال این فرد مراجعه نکرده است.

پایان پیام

سهره

سِهرِه یا فنچ (به انگلیسی: Finch) خانواده‌ای از پرندگانی دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ است. در فصل بهار و تابستان به‌صورت تک یا جفت یا والدین به همراه جوجه‌ها، در خارج از فصل زاد و ولد در فصل پاییز و زمستان به‌صورت دسته‌جمعی به سر می‌برند. نر و ماده تقریباً هم‌شکل هستند، به صورتی که رنگ پرهای جنس نر تنوع و جلای بیشتری دارد.
سهره بال سرخ نام یک گونه از تیره سهره‌ایان است.

سهره‌ای رنگین که عمدتاً در شیب‌های کوهستانی دیده می‌شود. ۱۶ سانتیمتر طول دارد. سینه، پهلوها و زیر تنه دارای نقطه نقطه‌های قهوه‌ای، تارک سیاه و منقار زرد است (پرهای شاخ مانند خاکستری در خارج از فصل تولید مثل دارد). پرنده نر دارای دمگاه و چهره صورتی‌رنگ (در زمستان رنگ صورتی چهره تغییر می‌کند) است و در کنار بال‌هایش لکه بزرگ صورتی گلی دیده می‌شود، که در پرواز با رنگ سفید زیر بال‌ها ترکیب جالبی را به وجود می‌آورد. پرنده ماده، کمرنگ‌تر با بال‌های بی‌رنگ‌تر و منقار زرد کمرنگ، در فصل تولید مثل، و فاقد رنگ صورتی چهره، دیده می‌شود. این پرنده در مناطق صخره‌ای و کوهستانی و گاهی دارای پوشش گیاهی بوته‌ای بالاتر از ۲۰۰۰ متر و در زمستان‌ها، در ارتفاعات پایین‌تر، کشتزارها و علفزارهای دارای قلوه‌سنگ، به سر برده و داخل بوته‌ها یا شکاف سنگ‌ها آشیانه می‌سازد. در ایران بومی و نسبتاً فراوان است.

کد خبر : 21305 ساعت خبر : 7:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21305
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات