فروش سمورهای تاکسیدرمی‌شده اسپی‌کو در دیوار

مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: بنا بر گزارش روابط عمومی منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد منبع فروش ۱۰ تخته سمور تاکسیدرمی شده در سایت دیوار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه گلونی، وی اظهار کرد: در این راستا متخلف زیست محیطی دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی بیان کرد: این متخلف زیست محیطی قیمت هرتخته سمور تاکسیدرمی شده را یک میلیون ریال اعلام کرده است.

فتحی‌بیرانوند گفت: جریمه شکارهر قلاده سمور ۳۵ میلیون ریال است.

گفتنی است پیش از این نیز این سایت تبلیغ فروش حیوانات را انجام داده است که در حال حاضر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تحت پیگیری قرار گرفته است تا براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران برخورد لازم صورت گیرد.

پایان پیام

معنی و تعریف تاکسیدرمی

تاکسیدِرمی یا آکَنده‌سازی فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. به کسی که کار تاکسیدرمی را انجام می‌دهد «تاکسیدرمیست» می‌گویند.
واژه «تاکسیدرمی» ریشه در زبان یونانی باستان دارد و از دو بخش taxis (تاکسیس، به معنی نظم دادن و آراستن) و Derma (درما، به معنی پوست) ساخته شده‌است و معنی منظم کردن و آراستن پوست (جانور) می‌دهد. در فارسی گاه آن را «آمپایه کردن» و «خشک کردن (جانور)» هم گفته‌اند.

پدر تاکسیدرمی
پدر علم تاکسیدرمی دكتر هدایت تاجبخش از اولین پایه‌گذاران فن تاكسیدرمی در ایران است. وی در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته تاكسیدرمی با درجه دكتری و با موضوع بافت‌شناسی حیوانات وحشی از آمریكا دریافت كرد.

نخستین گام‌های تاكسیدرمی برای بازسازی پرندگان در قرن هفدهم در هلند صورت گرفته و امروزه قدیمی ترین گونه تاكسیدرمی شده موجود یك كرگدن است كه در موزه جانور‌شناسی فلورانس ایتالیا نگهداری می ‌شود.

در ایران تاكسیدرمی جانوران با تشكیل موزه جانور‌شناسی دانشكده كشاورزی كرج و به همت شادروان جلال افشار شكل گرفت.

کد خبر : 21086 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات