فست‌فود بهتر است یا رفتن زیر تریلی؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، چند سالی است که استفاده از فست‌فود در بین خانواده‌ها رواج پیدا کرده است. برخی از مردم در هفته چندین بار از فست‌فود استفاده می‌کنند. این در حالی است که اکثر صاحبان فست‌فودی‌ها برای ناهارِ خود دیزی سفارش می‌دهند و برای شام قرمه‌سبزی.

پیرمردی که روی نیمکتی در پارک نشسته بود، به خبرنگار وقایع‌تهرانیه گفت: فست‌فودها برای سلامتی بسیار مضر هستند. چربی‌ای که این غذاها دارند باعث می‌شود فردی که فست‌فود می‌خورد، بیماری‌های متعددی بگیرد. من ۷۰ سال است که غذاهای سنتی می‌خورم و هفته‌ای هفت بار کله‌پاچه مصرف می‌کنم. تا کنون بدنم آخ هم نگفته است. وی برای اثبات این قضیه با مُشت ۳ ضربه به سینه‌ی خود زد و بعد از ضربه‌ی سوم، قلبش گرفت و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

پسر جوانی در همین باره به خبرنگار ما گفت: برخلاف تصورات برخی از کارشناسان، فست‌فودها نه‌تنها برای سلامتی مضر نیستند بلکه بسیار ضروری و لازم هستند. من خودم اگر روزی یک بار فست‌فود نخورم، بدنم درد می‌گیرد و آب دماغم سرازیر می‌شود. کارشناسان به دروغ می‌گویند که فست‌فودها انسان را بیمار می‌کنند. من برای آن‌که نشان دهم در سلامتی کامل به سر می‌برم، همین جا ۳۰ بار پُشتک می‌زنم. آن خدابیامرز سَرِ پُشتک دوم از وسط تا شد.

یکی از کارشناسان برجسته‌ی کشور در مصاحبه با روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه گفت: امروزه با ماشینی شدن زندگی‌ها زمان کافی برای پخت و پز و آشپزی باقی نمانده است. همین امر باعث شد افراد به خوردن فست‌فودها روی بیاورند. اما این عزیزان نمی‌دانند که با خوردن این خوراکی‌ها در واقع دهان سلامتی خود را سرویس می‌کنند. شاید با خودتان بگویید سلامتی که دهان ندارد اما با خوردن مداوم فست‌فودها خواهید فهمید که سلامتی نه‌ تنها دهان دارد بلکه خِشتک هم دارد. ما و همکاران‌مان برای افرادی که به خوردن فست‌فودها اعتیاد دارند و قصد ترک این خوراکی‌ها را دارند، راه‌کارهایی را طراحی کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  • به محض مشاهده‌ی فست‌فودها دوش آب سرد بگیرید. حتا اگر وسط خیابان هستید. سلامتی مهم است یا چهار تا عکس بی‌ارزش در شبکه‌های مجازی؟
  • به محض مشاهده‌ی مغازه‌های فست‌فودی، آن‌ها را به آتش بکشید. به دست آوردن سلامتی سخت‌تر است یا تحمل چهل-پنجاه سال حبس در زندان گرم و نرم؟
  • هر کس به شما فست‌فود تعارف کرد، درجا او را بُکشید. کسب سلامتی سخت‌تر است یا کسب رضایت اولیای دم؟
  • البته اگر چند سال است که فست‌فود می‌خورید، دیگر نیازی نیست کاری بکنید. فست‌فود کار خودش را می‌کند. مُردن با فست‌فود راحت‌تر است یا با خودروهای وطنی زیر تریلی رفتن؟

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

کد خبر : 21435 ساعت خبر : 10:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات