محیط‌بان متهم به قتل در خراسان رضوی بخشیده شد

محیط‌بان متهم به قتل در خراسان رضوی بخشیده شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از بخشوده شدن محیط‌‌بان متهم به قتل توسط اولیای دم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید صالحی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های متعدد سرانجام به برکت آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، شب گذشته با همراهی ارزشمند مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، فرماندار قوچان، جمعی از مسئولان و نیز حضور گروه تلویزیونی ماه عسل، با اخذ رضایت اولیاء دم، محیط‌بان داوری مورد عفو قرار گرفت.

وی افزود: عباس داوری محیط‌‌بان متهم به قتل، که در زمان حادثه کمتر از سه سال سابقه خدمت به صورت پیمانی در پارک ملی تندوره را داشت، پس از اتهام به قتل و گذراندن مدتی درحبس، با حکم دادگاه و ختم دادرسی محکوم شد. دراین مدت رایزنی‌های بسیار برای مصالحه و جلب رضایت خانواده متوفی صورت گرفته بود.

صالحی ضمن اشاره به اقدام ارزشمند اولیای مرحوم که شب گذشته با حضور مسئولان صورت گرفت گفت: حسب هماهنگی‌های به عمل آمده، این خانواده بواسطه این گذشت معنوی، از سوی برگزار کنندگان برنامه ماه عسل می‌ه‌مان افتخاری آخرین قسمت این ویژه برنامه دعوت شدند که این دعوت را نپذیرفتند.

محیط‌بان متهم به قتل در خراسان رضوی بخشیده شد

وی یاد آور شد، هرچند طبق ضوابط شرعی و حقوقی و بر اساس متن صریح قرآن کریم اولیای دم حق خونخواهی دارند و لیکن خداوند متعال ذیل همین آیه فرموده است اگر بگذرید و ببخشید برای شما بهتر است و موجب نزول رحمت و برکت و مغفرت برای شما خواهد بود و اولیای مرحوم صادق بهرامی‌مقدم با استناد به این موضوع از حق قانونی و شرعی خود و خونخواهی فرزند خویش گذشتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: دیماه سال ۹۲ بود که مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان درگز حین گشت و کنترل در پارک ملی تندوره متوجه حضور افرادی در منطقه شدند و درحین درگیری یکی از این افراد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فوت کرد.

وی افزود: متوفی ساکن شهرستان قوچان بوده و به همین دلیل پرونده قتل دراین شهرستان و مشهد مقدس مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 21146 ساعت خبر : 9:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21146
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات