محیط‌بان پارک ملی بمو هدف گلوله شکارچیان قرار گرفت

در جریان درگیری مسلحانه مابین شکارچیان متخلف و محیطبانان پارک ملی بمو که ساعاتی قبل رخ (حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز جمعه) داده است محیط‌بان شجاعی از ناحیه صورت هدف گلوله قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس اداره پارک ملی بمو در این‌باره گفت: محیطبان مجروح به‌وسیله هلی کوپتر به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده و ضاربین نیز دستگیر شده‌اند.

رییس اداره پارک ملی بمو در این‌باره گفت: منوچهر شجاعی از ناحیه کتف راست و گردن هدف گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی قرار گرفته و پس از اصابت گلوله به درون پرتگاهی سقوط کرده است.

محیطبان مجروح هم‌اکنون (ساعت ۱۸) به اتاق عمل منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار دارد.

دو شکارچی متخلف هم اکنون در پاسگاه انتظامی در بازداشت بسر می‌برند و از آنها یک اسلحه شکاری تک لول قاچاق و یک اسلحه شکاری دو لول مجاز کشف و ضبط  شده است.

پایان پیام

محیط‌ بان

با توجه به شرایط این شغل سخت که با افراد مسلحی بنام شکارچی رو برو هستند گاهی شاهد درگیری بین محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز هستیم که به دلایل مختلفی باعث کشته و زخمی شدن یکی از طرفین می‌شود.

تاکنون ۱۲۰ محیط بان در کل کشور در اثر عوامل مختلفی همچون شلیک مستقیم از سوی شکارچیان، سقوط از پرتگاه، سوانح رانندگی در حین خدمت کشته شده‌اند که سازمان حفاظت محیط زیست کشور همگی آنان را شهید می‌نامد ولی بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط به چند مورد گواهی شهادت اعطا کرده‌است.

آخرین شهدای محیط بان مربوط به ماه رمضان سال ۱۳۹۵ می‌باشد که دو نفر در منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان بنامهای محمد دهقانی و پرویز هرمزی و یک نفر در پارک ملی بمو شیراز بنام منوچهر شجاعیان با شلیک مستقیم شکارچیان غیرمجاز کشته شدند.

همه ساله مصادف با ولادت علی بن موسی که بین شیعیان به ضامن آهو مشهور است به عنوان روز محیط‌بان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نامگذاری شده و مراسمی با معرفی محیط بانان نمونه استانها با حضور مسئولین و مقامات کشوری برگزار می‌شود. این روز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده‌است.

کد خبر : 20682 ساعت خبر : 7:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20682
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات