مراسم تشییع پیکر شهدای محیط‌بان هرمزگان برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهیدای سبز پوش و حامی محیط زیست و حیات وحش پرویز هرمزی و محمد دهقانی با حضور معاون رئیس جمهور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم تشییع پیکر شهیدان پرویز هرمزی و محمد دهقانی در بندرعباس با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، جاسم جادری استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در بهارستان، محیط‌بانان هرمزگان و جمع کثیری از مردم بندرعباس و دوستداران محیط زیست برگزار شد.

در این مراسم پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی توسط خانم دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست  قرائت شد.

در این پیام، رییس جمهور با تسلیت شهادت «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان»، سه محیط‌بان شجاع و فداکار در درگیری با شکارچیان متخلف، تصریح کرد که شهادت این محیط‌بانان خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور، تاکیدی بر ضرورت مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست است.

پیکر “محمد دهقانی و پرویز هرمزی”پس از برگزاری این مراسم به ترتیب در در گلزار شهدای حاجی آباد و هرمز به خاک سپرده می‌شود.

روز پنجشنبه سوم تیرماه طی مأموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو، شکارگاه سیاتکوت نگه گچ دوتن از محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو محمد دهقانی و پرویز هرمزی به دست شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیدند. شهید محمد دهقانی، متولد یکم خرداد سال ۶۰، دارای مدرک فوق دیپلم، ۱۲ سال به صورت پیمانی با سازمان همکاری می‌کرد و یک دختر هشت ساله از وی به یادگار مانده است. شهید پرویز هرمزی، متولد سوم آذر سال ۴۱، دارای مدرک دیپلم، ۲۳ سال به صورت قراردادی در خدمت سازمان محیط زیست بود و ۶ فرزند  از او به یادگار مانده است.

دو محیط‌بان هرمزگانی سوم تیرماه که در ارتفاعات منطقه تحت حفاظت خود با شکارچیان درگیر شده بودند، به ضرب گلوله مستقیم متخلفان به شهادت نائل آمدند تا شمار محیط‌بانانی که در راه دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشور به دیار باقی شتافته‌اند به ۱۱۸ تن برسد.

پایان پیام

کد خبر : 20819 ساعت خبر : 2:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20819
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات