نمایشگاه آثار کالیگرافی فرشید شکراللهی

نمایشگاه آثار کالیگرافی فرشید شکراللهی

نمایشگاه آثار کالیگرافی (نقاشی-خط) استاد فرشید شکراللهی پنج شنبه ۱۷ تیر ماه در نگارخانه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه مذکور شامل ۳۰ اثر می‌باشد و در این آثار از عناصر و ابزاری مانند چوب، فلز و آیینه استفاده شده است. برای خلق این آثار، تلفیق کلمات و حروف با مس و برنز با نگاهی معنی دار به واژگان و مفاهیم وزین و ساده صورت گرفته و در ساخت آن‌ها از نشان‌های تزیینی ملی (قفل، کلید و…) و باورهایی که در فرهنگ بومی و مذهبی مردم ریشه دارد با نگاهی نو و متفاوت استفاده شده است تا جنبه نوستالژیک و دکوراتیو اثر حفظ گردد و در عین حال آثار شناسنامه و هویت ایرانی داشته باشند.
استاد فرشید شکراللهی متولد تهران در سال ۱۳۳۳ می‌باشد. وی طراح در حوزه هنرهای مدرن است و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی داشته است و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در فرهنگ‌سرای نیاوران، کاخ موزه دیبا، گالری آتشزاد و فرهنگسرای شفق در زمینه‌های دکوراسیون و کالیگرافی برگزار نموده است.

نمایشگاه آثار کالیگرافی فرشید شکراللهی

کالیگرافی اصطلاحی غربی است که در توصیف هنر خوشنویسی به کار می‌رود. از این رو این هنر در سراسر دنیا با این نام شناخته می‌شود. نقاشی-خط گونه‌ای متفاوت از کالیگرافی است. کالیگرافی نوعی نقاشی است که در آن خطوط با یکدیگر برخورد دارند و در واقع نوعی کمپوزسیون خط است و هنرمند اشکالی بوجود می‌آورد که زیباست. در ایران این نوع نقاشی به دوران قبل از صفویه باز می‌گردد، ولی در دوره قاجار از زمان میرزا غلامرضا امیرخانی خوشنویس که با خط نستعلیق سیاه مشق کرد، کالیگرافی شکل گرفت.
گفتنی است: افتتاحیه نمایشگاه فوق در تاریخ پنج شنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۱۶ می‌باشد و تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۰تا ۱۶ در محل نگارخانه سعدآباد در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای یاد شده به نشانی تجریش، میدان دربند، نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مراجعه نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 21155 ساعت خبر : 9:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21155
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات