هیپولیت به تالار حافظ می‌آید

نمایش “هیپولیت” به کارگردانی “فرزاد امینی” از نهم تیر ماه در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرزاد امینی در کنار گروه تئاتر پروته نمایش هیپولیت اثر “اوریپید” را در تالار حافظ تقدیم علاقه‌مندان خود می‌کند.

در این نمایش بازیگرانی چون بهرام عباسی‌فرد، الناز اسماعیل‌زادگان، محمدرضا فرزام، ساناز پوردشتی، مجید جور، سرور خسروانی و سروش حائری به روی صحنه خواهند رفت.

نمایش “هیپولیت” به کارگردانی فرزاد امینی از ۹ تا ۱۸ تیرماه، ساعت ۲۱ در تالار حافظ اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال به نشانی www. tiwall. com اقدام به تهیه و رزرو بلیط این نمایش کنند.

پایان پیام

تالار حافظ

تالار حافظ به عنوان اولین تالار نمایشی که به صورت متحرک ساخته شده است، شناخته می‌شود. این تالار در کنار بخش شمالی تالار فردوسی قرار دارد. سالن حافظ، یکی از بخش‌های تالار رودکی (وحدت) است که در سال ۱۳۴۶ توسط محمدرضاشاه و فرح دیبا افتتاح شده است. این سالن در ابتدا وجود نداشت و مجموعه فرهنگی رودکی شامل ۲ تالار بود.

بعدها قسمت‌های دیگری مانند سالن حافظ به آن افزوده شد. اگر اهل تئاتر هستید و دوست دارید جدیدترین و جالب‌ترین تئاترهای متحرک کشور را تماشا کنید، نمایش‌های سالن حافظ را از دست ندهید. می‌توانید برنامه تالار حافظ تهران را در سایت این مجموعه ببینید. در این مقاله شما را با این مرکز هنری-فرهنگی آشنا می‌کنیم. با فانزی همراه باشید.

معماری منحصربه‌فرد تالار سالن حافظ معماری خاص و ویژه‌ای دارد. طراحی این سالن توسط مهندس نیلوفر نیکسار انجام شده است. معمار طرح نیز مهندس بهرنگ بنی آدم بوده است. تالار ۴۰۰ مترمربع مساحت دارد. بهترین استانداردهای لازم برای انواع نمایش و تئاتر در این مجموعه اجرا شده است. این سالن متحرک به شیوه ساندویچ پانل ساخته شده است.

استفاده از فولاد سبک و همچنین کاور پارچه‌ای نسوز و ضدآب برای سقف تالار، آن را برای انواع نمایش‌هایی که نیاز به صحنه متحرک دارند، مناسب کرده است. صحنه سالن ۱۰۰ مترمربع مساحت دارد. می‌توان چیدمان صندلی تماشاچیان را به صورت یک‌سویه، دوسویه، سه‌سویه و چهارسویه تغییر داد. ظرفیت تالار حداکثر تا ۱۷۵ نفر می‌باشد. ۵ بالابر برای بالابردن دکوراسیون صحنه و تغییر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر : 20769 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20769
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات