وضعیت مصدومین واژگونی اتوبوس سربازان ارتش

وزیر بهداشت، قائم مقام خود و تیمی از معاونت درمان را به شیراز فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان ارتش، قائم مقام و تیمی از معاونت درمان وزارت بهداشت متشکل از رییس اورژانس کشور، مدیر کل اعتبار بخشی و نظارت بر درمان همچنین معاون اجرایی معاونت درمان به منظور پیگیری وضعیت مصدومین این حادثه به دستور وزیر بهداشت عازم شیراز شدند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد ۱۷ تن از مصدومان در بیمارستان نمازی بستری شدند که۱۴ نفر از این مصدومین از  بیمارستان مرخص شدند همچنین از  مصدومین منتقل شده به بیمارستان شهید رجایی ۲۵ نفر بعد از انجام اقدامات درمانی مرخص شدند و ۱۵ نفر دیگر هم اکنون در این بیمارستان بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم گزارش شده است.

برخی سربازان بستری در بیمارستان شهید رجایی، در بیان علت حادثه اعلام کردند که سه دستگاه اتوبوس روز گذشته همزمان از کرمان به سمت شیراز حرکت کردند اما به دلیل سرعت زیاد واژگون شده‌اند.

دیروز این اتوبوس که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود واژگون شد و متاسفانه ۱۹ تن دردم جان باختند که از این تعداد ۱۵ نفر سرباز بودند.

پایان پیام

دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران دانشگاه‌هایی هستند که در آن‌ها رشته‌های گروه پزشکی تدریس می‌شود و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران فعالیت می‌کنند.

این دانشگاه‌ها علاوه بر وظیفهٔ اصلی خود که آموزش و تربیت نیروی انسانی در رده‌های مختلف گروه پزشکی است، متولی بهداشت و سلامت در منطقهٔ تحت پوشش خود هستند و بر امور مؤسسات درمانی تابعه از جمله بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های اورژانس نظارت می‌کنند.

سابقهٔ آموزش پزشکی در ایران به زمان تأسیس دارالفنون در سال ۱۲۳۰ خورشیدی بازمی‌گردد. رشتهٔ پزشکی یکی از رشته‌های اولیهٔ این مؤسسه بود. در سال ۱۲۹۷، بخش‌هایی از دارالفنون که مرتبط به پزشکی بود از آن جدا شد و «مدرسهٔ طب» نام گرفت. در همین دوره، به‌خصوص از سال ۱۳۰۷، آموزش پزشکی نظم و قوام بیشتری پیدا کرد و به دوره‌های آموزشی «علوم پایه» و «بالینی» تقسیم شد. مدرسهٔ طب در نهایت در سال ۱۳۱۳ با تأسیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در آن ادغام شد.

کد خبر : 20613 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات