کنسرت حسام‌الدین سراج در تالار وحدت

حسام‌الدین سراج ۲۵و۲۶ تیرماه بعد از یک وقفه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسام‌الدین سراج «به همراهی گروه سور و به سرپرستی مجید مولانیا کنسرت خود را به روی صحنه می‌برد. سراج در این اجرای متفاوت خود از ساز ایرانی استفاده کرده و قصد دارد اشعاری از حافظ، مولانا، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی را بخواند.

در این کنسرت جمشید صفرزاده – سنتور، حمید قنبری – تنبک، علیرضا دریایی – کمانچه، امین داوری – دف، پرهام اسکندری – کمانچه آلتو و مجید مولانیا – تار می‌نوازند.

کنسرت موسیقی سنتی حسام الدین سراج ۲۵و۲۶ تیرماه ساعت ۳۰/۲۱ در تالار وحدت برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

حسام‌الدین سراج

حسام‌الدین سراج، در ۲۶ مرداد سال ۱۳۳۷ در اصفهان متولد شد. مشوق وی در تحصیل علم و هنر، پدرش سید محمدرضا سراج بود که بر ادبیات مسلط بود، صدای خوبی داشت و با ادیبان و هنرمندانی نظیر: جلال الدین همایی، جلال تاج اصفهانی، حسن کسایی و … هم‌نشینی داشت. حسام‌الدین سراج، موسیقی را با فراگیری ساز تنبک از ۱۳ سالگی آغاز کرد.

پس از آن نواختن سنتور را نزد «سیروس ساغری» در اصفهان آموخت. او به منظور تکمیل آموخته‌های خود در ساز سنتور، از آموزش‌های هنرمندانی همچون: فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره جست و آواز را نیز از هنرمندانی مانند: محمود کریمی و محمدرضا شجریان آموخت. وی در کنار فراگیری موسیقی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتهٔ معماری و شهرسازی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد معماری از آن دانشگاه و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر شد.

او تحقیقاتی در باب زیبایی‌شناسی هنر و معماری و تطبیق وجوه اشتراک هنرها دارد که به‌صورت رسالهٔ نهایی دانشگاهی ارائه شده و به صورت مقاله‌های علمی در مجله‌های فرهنگی هنری به چاپ رسیده‌است. او همچنین سابقهٔ تدریس در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران را دارد.

کد خبر : 21296 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21296
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات