کنسرت قطعات ماندگار شهرداد روحانی در نیاوران

رهبر و آهنگساز پرآوازه موسیقی ایران در عرصه بین‌المللی مرداد ماه درسالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «شهرداد روحانی» که یکی از چهره‌های شهیر موسیقی کلاسیک جهان است در ساعت بیست و یک روزهای ١٢ تا ١۴ مرداد ماه دردو سانس برای علاقه‌مندان قطعات ماندگاری را در دو پارت اجرا خواهد کرد.

در بخش اول این کنسرت قطعات سرزمین مادری، پروانه، مادر، میدان آزادی، مهتاب و صبح تازه و در بخش دوم نیز قطعات بادبادک، لحظات شیرین، عذرا، زیبایی عشق، صدایی درشب، رقص بهار، ابدیت و برفراز آسمان‌ها برای مخاطبان اجرا می‌شود.

شهرداد روحانی در سال‌های اخیر و به منظور حمایت از نوازندگان جوان اجراهای مختلفی را در فرهنگ‌سرای نیاوران تجربه کرده است و تاکنون با استقبال بسیار زیادی از سوی علاقه‌مندان به موسیقی مواجه شده است.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این برنامه می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

شهرداد روحانی

شهرداد روحانی در ۶ خرداد ۱۳۳۳ در رشت به دنیا آمد. در برخی متون، نام وی به صورت «شهداد» نیز آمده‌است. پدرش رضا روحانی موسیقیدان بود.روحانی از ۵ سالگی شروع به فراگیری موسیقی کرد و در سن ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد و پس از اتمام تحصیلات در هنرستان موسیقی ملی به قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی عازم وین شد. هما فریمانی مهندس معمار و اهل مشهد همسر شهرداد روحانی است. سارا و سینا فرزندان این زوج هستند.

برادران وی «انوشیروان روحانی»، «اردشیر روحانی» و «شهریار روحانی» نیز از موسیقی‌دانان مطرح ایرانی هستند.
شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (به انگلیسی: Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پربیننده‌ترین برنامهٔ پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان پس از موزیک ویدیوی «تریلر مایکل جکسون» تبدیل شد.

کد خبر : 21710 ساعت خبر : 9:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات