کنسرت پورناظری‌ها در تالار وحدت

کنسرت موسیقی گروه شمس به سرپرستی “کیخسرو پور ناظری” در دو روز متوالی ۳۰و ۳۱ تیرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت گروه شمس در سه بخش تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

در بخش اول همنوازی تنبور استاد کیخسرو پورناظری با همراهی آیین مشکاتیان به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای اجرا می‌شود. در بخش دوم سه‌نوازی تنبور با هنرنمایی کیخسرو و تهمورس و سهراب پورناظری اجرا می‌شود و در بخش سوم گروه تنبور شمس قطعات راز، مطرب مهتاب رو و همراز را تقدیم مخاطبان خود می‌کنند.

اعضای گروه شمس کیخسرو پورناظری، تهمورس پورناظری، سهراب پورناظری، حسین رضایی‌نیا، آیین مشکاتیان، کاوه گرایلی، سپند دادبه، خورشید دادبه، نیکناز میر قلمی و علیرضا جوادی هستند.

کنسرت موسیقی گروه شمس به سر پرستی کیخسرو پورناظری چهار شنبه و پنج شنبه ۳۰ و ۳۱ تیر ماه ساعت ۳۰/۲۱ در تالار وحدت برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت “میرسی” مراجعه کنند.

پایان پیام

کیخسرو پورناظری
کیخسرو پورناظری در ۷ خرداد سال ۱۳۲۳ در محله برزه‌دماغ در کرمانشاه متولد شد. پدرش، پرویز پورناظری، معروف به حاجی خان از شاگردان کلنل علینقی وزیری، درویش خان و مادرش، پورانداخت سرحددار، مؤسس نخستین دبیرستان ملی دختران و اولین زن دیپلمه در کرمانشاه بود.
کیخسرو از کودکی موسیقی را با ساز تار شروع کرد و نزد پدر کتاب‌های هنرستان موسیقی، آثار وزیری و ردیف موسیقی سنتی ایران را فرا گرفت. شعر و ادبیات کهن فارسی را از مادر آموخت و محضر بزرگانی چون کیوان سمیعی و بهزاد کرمانشاهی را درک نمود.
وی در رشته مهندسی راه و ساختمان به تحصیل پرداخت و در سال سوم آن را رها کرد، چرا که آن را با حال و هوای خود هماهنگ ندید. پس از آن وارد رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. وی بعدها با حضور در محضر استاد دادبه، به مدت ۱۲ سال تاریخ و فرهنگ ایران باستان را نزدش آموخت.
پورناظری در سال ۱۳۵۱ به عنوان کارشناس موسیقی در وزارت فرهنگ و هنر وقت به گردآوری و بازسازی نغمه‌های موسیقی کردی و سنتی پرداخت و سرپرستی ارکستر کردی و سنتی را تا سال ۱۳۵۷ به عهده داشت.

کد خبر : 21946 ساعت خبر : 12:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21946
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات