۱۸ استان درگیر ریزگردها هستند

۱۸ استان درگیر ریزگردها هستند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پدیده ریزگرد‌ها به عنوان یک بحران یاد و اعلام کرد که ۱۸ استان کشور با موضوع ریزگرد‌ها دست به گریبان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات ریزگردهای کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، درجمع خبرنگاران گفت: عراق با هشت میلیون هکتار هسته تولید گردوغبار مهم‌ترین عامل ورود ریزگرد‌ها به ایران است.

وی افزود: خشکسالی، افزایش گرمای زمین، سدسازی ترکیه و دیگر کشور‌ها از جمله عوامل ایجاد هسته‌های گردوغبار در عراق محسوب می‌شوند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه هسته‌های تولید گرد وغبار در داخل کشور نیز وجود دارند، اظهار داشت: ۲. ۸ میلیون هکتار کانون گردوغبار در کشور وجود دارد و دولت به دنبال از بین بردن آن‌ها و جلوگیری از ایجاد هسته‌های جدید است.

۱۸ استان درگیر ریزگردها هستند

ابتکارعنوان کرد: ابعاد این بحران زیست محیطی آنقدر فراگیر است که استان‌های مرکزی و شرقی کشور را نیز درگیر می‌کند.

وی به وضعیت آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: پایتخت کشور هم چند سال بد‌ترین شرایط آلودگی هوا را داشت اما در دو سال گذشته با اقدام‌هایی که دولت انجام داده شرایط بهتری دارد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در رابطه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گفت: مساحت آتش‌‌سوزی‌‌های مراتع و جنگل‌های کشور در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت.

ابتکار به آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸ رزمایش مقابله با آتش‌سوزی را در سطح کشور برگزار کردیم و امسال نیز ۱۴ رزمایش را در دستور کار داریم.

وی افزود: ۱۴ بالگرد را در ۱۴ نقطه از کشور ساماندهی کرده‌ایم تا در زمان نیاز برای مقابله با آتش‌سوزی دست به کار شوند.

پایان پیام

کد خبر : 21164 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21164
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات