جریمه و حبس در انتظار آتش‌افروزان جنگل‌ها

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجازات‌های مقرر در ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی تصریح می‌نماید هر کس عمداً جنگل، اشجار و …. را آتش بزند به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود و تبصره ۲ ذیل همین ماده نیز تاکید می‌نماید که، مجازات شروع به جرائم فوق شش ماه تا دو سال حبس است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آغاز فصل گردشگری و گرما، همچنین آمار آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی جنگل‌ها، گفت: بر اساس بند (ه) ماده ۱۳ قانون شکار و صید، ایجاد یا فراهم نمودن مقدمات آتش‌سوزی در پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناه‌گاه‌های حیات وحش بر اثر بی‌مبالاتی یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف از نظامات دولتی، مستوجب جزای نقدی یا حبس از نود و یک روز تا سه سال و در صورت تکرار، هر دوی این مجازات‌ها است.

 وی افزود: بنا به تبصره ذیل همان ماده، در صورت ایجاد آتش‌سوزی عمدی در پارک‌ها و آثار طبیعی ملی، مرتکب، به مجازات‌های مقرر در ماده ۶۷۵  قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردد که تصریح می‌نماید هر کس عمداً جنگل، اشجار و …. را آتش بزند به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود و تبصره ۲ ذیل همین ماده نیز تاکید می‌نماید که، مجازات شروع به جرائم فوق شش ماه تا دو سال حبس است.

تیموری تاکید کرد: با توجه به قواعد حقوقی یاد شده، به منظور پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در مناطق و تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به جوامع بومی و محلی، گردشگران، سمن‌ها و مراکز صنعتی، تولیدی و نظامی و … در محدوده یا حاشیه مناطق تحت مدیریت ادارت کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، تهیه تابلوهایی که در آنها هشدارهای لازم و مواد قانونی و مجازات‌های مذکور ذکر گردیده و نصب آنها در مسیرها و معابری که برای عموم قابل رویت باشد در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 22074 ساعت خبر : 8:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22074
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات