چگونه به کنسرت لری برویم

پایگاه خبری گلونی: چندسالی است که کنسرت‌های موسیقی لری رونق گرفته است و استقبال فراوانی هم از این اجراهای زنده می‌شود.

موسیقی لری حالا در بزرگترین تالارهای کشور مانند تالار وحدت اجرا می‌‌شود و هرروز کیفیت این کنسرت‌ها بالاتر می‌رود.

ولی به نسبت بالا رفتن کیفیت گروه‌ها و اجراها، باید علاقه‌مندان به موسیقی که در این کنسرت‌ها هم شرکت می‌کنند نکاتی را مورد توجه قرار بدهند.

کنسرت رفتن آدابی دارد که اگر رعایت نشود هم باعث رنجش خاطر سایر کسانی که با شوق به این کنسرت‌ها می‌روند می‌شود و هم بر روی اجرای گروه موسیقی تاثیرگذار است. یک سری باید و باید کلی در همه کنسرت‌ها وجود دارد که در تمام دنیا مرسوم است مانند بی‌صدا کردن موبایل، همراه نیاوردن کودک خردسال و… ولی موضوع مورد بحث این نوشته کنسرت‌های موسیقی لری است.

رفتن به کنسرت در بسیاری از افراد برای تخلیه انرژی است ولی نباید این کار خالی از منطق و بی‌رویه انجام شود.

به‌طور مثال هنگامی که یک نوازنده و خواننده موسیقی با تمام احساس و از اعماق وجود می‌نوازند و می‌خوانند نباید تماشاگری فریاد بزند نمیره فلانی! یا ماشالله و دمت گرم و یا به‌کار بردن الفاظ دیگری که در جشن‌های خودمانی و یا مراسم عروسی کاربرد دارد. این کار درست است احساس تماشاگر را تخلیه می‌کند ولی تمام تمرکز گروه موسیقی را برهم می‌زند.

و یا اینکه دیده‌ می‌شود تماشگران با هر آهنگ و هر ریتمی بلند می‌شوند و شور و هیجان خود را نشان می‌دهند. مثلا با الی‌سونه که نمی‌شود ایستاد و پایکوبی کرد. ولی وقتی دوپا و سه‌پا نواخته می‌شود وقت مناسبی است برای همخوانی و مشترک تماشاگران با گروه موسیقی. هر خواننده و گروهی که اجرای موسیقی زنده می‌کند، در برنامه خود آهنگ‌های شاد را می‌گنجایند تا تماشاگر علاوه بر شنیدن آهنگ‌های آرام در زمان مناسب و جهت بالابردن هیجان و سهیم‌کردن تماشاگران در این کنسرت آهنگ‌های شاد را اجرا کنند.

اگر آداب کنسرت رفتن را بدانیم و عمل کنیم بدون شک هم به خود ما بیشتر خوش می‌گذرد و هم دیگرانی که در سالن حضور دارند و از همه مهم‌تر گروهی که در حال اجرای موسیقی هستند.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 22755 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ممنون از تذکر شما و بسیار هم عالی.امیدوارم که همشهریان خوبم توجه کنند.