آی آدم‌ها در هنروتجربه اکران می‌شود

اکران جدیدترین ساخته از اول شهریور ماه در گروه هنروتجربه آغاز می‌شود .

به گرارش پایگاه خبری گلونی، مستند «آی آدم‌ها» که رخشان بنی‌اعتماد آن را ستایشی از انسان و نشانه عشق به انسان خوانده است  اکران خود را از اول شهریور ماه در گروه هنروتجربه آغاز  می‌کند.  تمامى درآمدهاى حاصل از اکرانش صرف خیریه زنجیره امید خواهد شد.

رخشان بنی‌اعتماد در کنار ساخت فیلم های بلند سینمایی چون «خارج از محدوده»،«نرگس»،«روسری آبی»،«زیر پوست شهر»،«گیلانه» و…آثار مستند متعددی را کارگردانی کرده‌است. از جمله مستندهای او می‌توان به  «کهریزک چهار نگاه»، «همه درختان من» ،«یک ساعت از یک عمر» اشاره کرد.

رخشان بنی‌اعتماد

رخشان بنی‌اعتماد در ۱۴ فروردین ۱۳۳۳ در تهران زاده شد. او در رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران (دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر) تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۹ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
وی از سال ۱۳۵۲ با سمت منشی صحنه در تلویزیون مشغول به کار شد و تا سال ۱۳۵۹ چند فیلم مستند کوتاه را کارگردانی کرد. فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۰ به عنوان منشی صحنه فیلم «آفتاب‌نشین‌ها» و فیلم «گل‌های داوودی» آغاز کرد. با کارگردانی فیلم «خارج از محدوده» در سال ۱۳۶۶ کارگردانی فیلم‌های بلند را آغاز کرد. سپس فیلم‌نامه «زرد قناری» را بازنویسی کرد و کارگردانی آن را نیز خود انجام داد.
بنی‌اعتماد سال ۱۳۶۹ داور جشنواره فیلم فجر بود. همچنین سال ۱۳۷۱ در جشنواره فیلم‌های آموزشی رشد تهران، ۱۳۷۲ در برگزیدن منتخب کانون کارگردان‌های سینمای ایران، ۱۹۹۵ در جشنواره تورین و مرور بر آثار (ایتالیا)، ۱۹۹۶ در جشنواره بین‌المللی لوکارنو (سوئیس)، ۱۹۹۷ در جشنواره محیط زیست (ژاپن)، ۱۹۹۸ در جشنواره دهلی نو (هند)، ۱۳۷۷ در جشنواره فیلم‌های دانشجویان سراسر کشور (ایران)، ۱۳۷۸ در جشنواره فیلم‌های مستند کیش، در ۱۳۷۸ در جشنواره لایپزیک (آلمان)، ۱۳۷۹ رئیس هیئت داوران بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر (ایران)، ۱۳۸۰ در جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال (کانادا)، ۱۳۸۰ در جشنواره سینمای جوان ایران، ۱۳۸۱ در جشنواره سراسری فیلم دانشجویان ایران، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (روسیه)، جشنواره قاهره (مصر) و جشنواره کارگردانان جوان فیلم‌های کوتاه سونی (ایران)

پایان پیام

کد خبر : 22717 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22717
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات