کامنت و داماهی در نیاوران کنسرت دادند

اجرای مشترک گروه‌های کامنت و داماهی در حالی در مجموعه تاریخی نیاوران برگزار شد که گروه داماهی اعلام کرد، آهنگ «جاده لغزنده» را برای ادای دین به موسیقی خیابانی اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، درابتدای این کنسرت که شامگاه ۲۴ مردادماه و در سومین شب فستیوال موسیقی بارانا برگزار شد، گروه کامنت روی صحنه رفت و از همان ابتدا با تشویق حاضران مواجه شد. این گروه به خوانندگی کیان پورتراب، قطعات « بیداری ما»، «هی تو» و «فرشته مرگ» را اجرا کرد.

یکی از نکات جالب در این اجرا، سلفی گرفتن مردم بود. آن‌ها با بلندشدن از صندلی‌های خود به فضای چمن کنار صندلی‌ها رفته بودند و با صحنه اجرا و مخاطبان کنسرت، از دور سلفی می‌گرفتند.

پورتراب نیز در میانه کنسرت گفت: به‌دلیل این‌که درختان زیادی در اطراف اینجا هستند، قطعه‌ی درخت را برای‌تان اجرا می‌کنیم.

پس از اجرای این قطعه، او اظهار کرد: اولین اجرای ما سال ۱۳۸۶ در خیریه محک بود و امروز خوشحال هستیم این موسسه در این فستیوال حضور دارد.

«با مسیر باد» و «لحظه‌ها» نیز بنابر درخواست مردم توسط گروه «کامنت» اجرا شد.

در ادامه، گروه «کامنت» صحنه را ترک کرد و اعلام شد که زمانی برای استراحت بین اجراها در نظر گرفته نشده است، با این وجود مردم به فضای سبز رفتند و انتظامات مجموعه نیز تلاش کرد، مردم را به صندلی‌ها بازگرداند.

به گفته یکی از مسوولان مجموعه فرهنگی – تاریخی نیاوران، گردشگران خارجی نسبت به شب‌های قبل، در این اجرا حضور بیشتری داشتند. سروش صحت و نیما شعبان‌نژاد از مخاطبان این کنسرت بودند.

با حضور گروه «داماهی» روی صحنه، آهنگ «دیوانه» اجرا شد. نیما رمضان و اشکان آبرون از گروه کامنت، داماهی را همراهی می‌کردند.

پس از اجرای یک آهنگ بندری، رضا کولغانی – خواننده گروه داماهی – از مخاطبان خواست تا با آن‌ها همخوانی کنند و پایان هر مصرع، پاسخ خواننده را با گفتن «داماهی» با صدای بلند بدهند.

کولغانی در ادامه گفت: ما تا به حال تجربه اجرا در فضای باز و کاخ نیاوران را نداشتیم، اما امشب خیلی به ما می‌چسبد. می‌خواهیم قطعه «جاده لغزنده» از آلبوم جدیدمان را که هنوز منتشر نشده، برای شما اجرا کنیم. این آهنگ ادای دینی است به موسیقی خیابانی.

پس از اجرای «جاده لغزنده» و «دیوانه» ماهان میرعرب – نوازنده گیتار – به گروه «داماهی» پیوست و قطعاتی را با هم اجرا کردند.

در فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» که از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود، گروه‌ها و هنرمندانی مانند لوریس چکناواریان، کامکارها، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس و سهراب پورناظری همراه «آنتونیو ری» به اجرای برنامه می‌پردازند.

پایان پیام

کد خبر : 23048 ساعت خبر : 6:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23048
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات