اطلاعیه میراث فرهنگی لرستان درباره کشف مومیایی

متاسفانه عده‌ای با هدف تخریب میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم و تحریک و ترغیب سودجویان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌نماین.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در اطلاعیه نسبت به اخبار کذب پیرامون این اداره کل واکنش نشان داد:

همانگونه که همگان مستحضرید سرعت انتشار اخبار و اطلاعات  صحیح و ناصحیح در فضای مجازی بر تمام رسانه‌های ارتباط جمعی پیشی گرفته و با توجه به استفاده گسترده از آن توسط آحاد جامعه اعم از باسواد و کم سواد، شهری و روستایی، معلم و دانش آموز، سیاسی و غیر سیاسی، فرهنگی و ضد فرهنگی و مهمتر از همه معاندان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واجب است در دریافت اخبار و اطلاعات اندکی تآمل کنیم تا در تشخیص سره از ناسره به خطا نرویم.

امروزه فضای مجازی به فضایی تبدیل شده که هر کس به راحتی و در کسری از ثانیه خود را مدیر یک گروه چند نفره قلمداد می‌کند و تآسف بارتر آنکه گاه بدون علم و آگاهی از چگونگی تولید خبر و نحوه انتشار آن خود را در جایگاه رفیع و مهم خبرنگاران جا زده و به آسانی اقدام به تولید و بازنشر اخبار  کذب در سطح جامعه می‌کنند و نیک می دانیم که زدودن این اخبار چه دشوار بوده  و چه آفتی در پی خواهد داشت.

قریب به ۲ ماه از انتشار خبر کذب “کشف اشیاء تاریخی در منطقه گلدشت خرم‌آباد” یا به اصطلاح محل احداث زیر گذر گلدشت می‌گذرد و علی رغم آنکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری   استان لرستان طی مصاحبه‌های مکرر با خبرگزاریهای رسمی از جمله ایسنا و ایرنا، صدا و سیمای مرکز استان و جراید محلی، اقدام به تکذیب این خبر نموده است اما متاسفانه عده‌ای با هدف تخریب میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم و تحریک و ترغیب سودجویان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌نمایند که به مصداق ماده  ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

به اطلاع  می‌رساند روابط عمومی این اداره کل در مورد این موضوع هیچگاه سکوت نکرده و در همان روزهای آغازین  واکنش نشان داده و از طریق مصاحبه معاونت میراث فرهنگی برای مردم عزیز شفاف سازی نموده و اخبار صحیح را به اطلاع عموم رسانده است. همچنین اصحاب محترم رسانه و مطبوعات نیز از طریق خبرگزاری‌های معتبر و رسمی صحت و سقم این موضوع را بارها به صورت گفتگوهای حضوری و تلفنی پیگیر شده‌اند و نتایج آن را منعکس کرده‌اند.

اما خطاب به تشویش کنندگان اذهان عمومی باید گفت: این اقدام معنادار شما چیزی جز ترغیب و تشویق سودجویان میراث فرهنگی در پی نخواهد داشت و بازار شایعه پراکنی منفی را با هدف ضربه زدن بر پیکره میراث گرانسنگ ایران هر روز داغتر خواهد کرد و به سان بی خبرانی که با عالم حرفه‌ای خبر غریب و بیگانه‌اند در عرصه‌ای که جولانگه‌تان نیست پرسه می‌زنید و زحمت پاسخ به سکوتی بی معنا را بر ما می‌دارید.

لذا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان برای چندمین و آخرین اعلام می‌دارد خبر کشف مومیایی و گنجینه در منطقه گلدشت به هیچ عنوان صحت ندارد و تعطیلی این پروژه از سوی این دستگاه نبوده است. بنابراین به آگاهی می‌رساند از زمان انتشار این تکذبیه بر روی پرتال این اداره کل با هر گونه اخبار و تصاویر منتشره در این خصوص از طریق مجاری قانونی و پلیس فتا برخورد خواهد شد.

امید است با فعالیت هرچه بیشتر خبرنگاران حقیقی و انتشار اخبار از طریق مجاری قانونی، به سوی اطلاع رسانی دقیق و منصفانه گام برداشته شود.

پایان پیام

کد خبر : 23399 ساعت خبر : 11:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23399
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات