خرمشهر؛ شهری به مثابه یک موزه

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: طرح ‘شهر موزه’ خرمشهر را جدی بگیریم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم زیرا خرمشهر با توجه به نقشی که در زمان جنگ داشته به مثابه یک موزه است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خسرو نشان در سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل استانداری گفت: از پایان جنگ تاکنون زمان زیادی گذشته است و می‌توانستیم در این بازه زمانی کارهای بیشتری در حوزه دفاع مقدس انجام دهیم هر چند حرکت‌های ارزشمندی هم انجام شده است.

او گفت: موضوع بسیار مهمی که از آن غفلت کرده‌ایم ایجاد یادمان‌ها و کارهای ارزشی دفاع مقدس در درون شهرهایمان است که باید این موضوع را بسیار پررنگ کنیم.

وی توضیح داد: طرح شهر موزه خرمشهر را باید جدی ببینیم و به آن مانند یک موزه نگاه کنیم به‌طوری ‌که حداقل باید ۴۰ نقطه را در این شهر باید مشخص کنیم که در آن نقاط اتفاقی مهم در زمان جنگ در آن ایجاد شده است.

وی با بیان این که شخصیت‌های بزرگی در دوره جنگ حوادث را رقم زدند اظهار کرد: باید یک کارگاه حجم در این زمینه در خرمشهر راه اندازی کنیم و با توجه به حوادث، داستان‌ها و اتفاقات آنجا، سفارش کار بدهیم.

نشان افزود: اگر سالی ۱۰ اثر هنری حجم ساخته شود بعد از ۱۰ سال ما صد اثر هنری حجم داریم و شهر خود به خود به یک موزه شهر تبدیل می‌شود.

خرمشهر
خُرَّمشَهر یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان و مرکز شهرستان خرمشهر است. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های اروندرود و کارون و در ناحیه‌ای باتلاقی و پست در دلتای رودخانهٔ اروندرود قرار گرفته و ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد.
خرمشهر به‌جهت واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است. این شهر در انتهایی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته و اسکله‌های آن در کرانه‌های رودخانهٔ اروندرود جای گرفته‌است.

پایان پیام

کد خبر : 22816 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22816
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات