سومین جلسه پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

سومین جلسه پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» با نمایش پنج فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین پاتوق فیلم کوتاه «سینمای آینده»، با نمایش پنج فیلم کوتاه داستانی روز دوشنبه ۴ مرداد در پردیس چارسو از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

اسامی این فیلم‌های کوتاه عبارت‌اند از: «هستی» به کارگردانی کمال پرناک، «فروزان» به کارگردانی عباس خسروی‌نژاد، «آرداک» به کارگردانی اسماعیل منصف، «ناتمام به‌شدت هرچه‌تمام‌تر» به کارگردانی آزاد محمدی و فیلم کوتاه «اعدام سالمون هریس» به کارگردانی وایت گارفیلد و اد یونایتس محصول کشور آمریکا.

پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» باهدف برقراری ارتباط پویا بین مخاطبان، فیلم‌سازان و مدیران حوزه فیلم کوتاه دوشنبه‌ها در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

پایان پیام

فیلم کوتاه

فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت فیلم بلند، هم‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود. در تعریف آکادمی علوم و هنرهای سینما آمده‌ است که فیلم کوتاه باید حداکثر ۴۰ دقیقه یا کمتر، زمان داشته باشد. تیتراژ اول و آخر نیز جزو این زمان به شمار می آیند.

جشنواره‌های بزرگ دنیا نظیر، اسکار، کن، برلین و… در کنار نمایش فیلم‌های بلند، نمایش فیلم کوتاه دارند و این فیلم‌ها جوایز خاص خودشان را هم می‌گیرند. نخستین فیلم‌های تاریخ سینما فیلم‌های کوتاه بودند. سینمای کوتاه امروزه نیز در جهان وجود دارد و اندیشه‌ها و داستان‌ها را به صورت موجز بیان می‌کند. فیلمسازان بزرگی نظیرجوزپه تورناتوره پیر پائولو پازولینی، کن لوچ، آلن رنه و… سینما را با فیلم کوتاه شروع کردند. در ایران نیز بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و… سینما را با فیلم‌های کوتاه آغاز کردند. سینمای کوتاه جهان امروز به وسیله جشنواره‌های متعدد و شبکه‌های هنری تلویزیون‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد.

خروج کارگران از کارخانهˈ را می‌توان نخستین فیلم برادران لومیر به حساب آورد که نخستین فیلم کوتاه تاریخ سینما نیز محسوب می‌شود.

کد خبر : 22010 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22010
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات