فرهنگ بسترساز توسعه اقتصادی است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: توسعه فرهنگی پیش‌زمینه توسعه فضاهای دیگر از جمله اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهرام گیل‌آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در بوستان گفت‌وگوی تهران با بیان این‌که بدون شک ما یک کشور سیمرغ هستیم، اظهار داشت: هر جزئی از کشور یک هویت مستقل دارد، اما همه در یک هویت کلی خود را در مهر به ایران پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بدون شک مردم باید هویت، هستی و چیستی خود را بشناسند و اگر این بسترها ایجاد و فراهم نشود، کاستی‌هایی در حوزه فرهنگی خواهیم داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بیان کردند: شکل‌گیری نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی می‌تواند این کارکرد را داشته باشد که ایرانی‌ها با پیشینه خودشان بیشتر آشنا شوند.

گیل‌آبادی با بیان این‌که هفته‌های فرهنگی باید توسعه یابد و از این طریق در مسیر تعمیق ارتباطات و توسعه کشور گام برداریم، افزود: مردم ایران اسلامی باید با قوم لر در زایشگاه ۴۰ هزار ساله خود که ۱۱ هزار سال پیش نخستین عوامل شکل‌گیری تمدن را داشته است، بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک این آشنایی در نوع نگاه مردم به کشورشان تاخیر جدی دارد و شناختی که نسبت به ماهیت خودشان دارند را تقویت می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با یادآوری این‌که توسعه فرهنگی پیش‌زمینه توسعه فضاهای دیگر از جمله اقتصادی است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های قطعی و جدی شهرداری تهران در ۱۰ سال گذشته این بوده که زمینه شکل‌گیری توسعه در ایران را فراهم کند. گیل‌آبادی گفت: اقوام می‌توانند در تهران در فضای مناسب مناسک، آیین‌ها، رسوم و فرهنگ خود را نشان دهند و پتانسیل‌های خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: در این ۱۰ سال توسعه متوازن در رأس فعالیت‌های شهرداری تهران بوده است.

پایان پیام

 

کد خبر : 23453 ساعت خبر : 8:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات