لانتوری رکورد فروش سینمای ایران را جابه‌جا کرد

لانتوری رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را جابجا کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، لانتوری با ۱۴۱ میلیون تومان فروش و ۲۰ سانس فوق العاده در اولین شب اکران خود، رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را به‌نام خود ثبت کرد.

دیشب فیلم «لانتوری» میزبان دخترانی بود که به صورتشان اسید پاشیده شده بود. دیدن این فیلم برای افراد زیر ۱۶ سال توصیه نشده است.

فیلم سینمایی «لانتوری» سومین ساخته رضا درمیشیان از ۱۳ مرداد ماه با محدودیت سنی بالای ۱۶ سال در گروه سینمایی آفریقا و گروه هنروتجربه اکران شده است. «لانتوری» به عنوان هفتمین فیلم برتر جشنواره فجر از نگاه کاربران سلام سینما انتخاب شد. سوژه اسیدپاشی «لانتوری» این فیلم را به یکی از پرتماشاگرترین فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تبدیل کرده بود. فیلم «لانتوری» در پنجاه و یکمن جشنواره کارلووی‌واری، نوردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، سومین فستیوال فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان، بخش پانارومای شصت و ششمین جشنواره برلین، هفتمین جشنواره فلورانس ایتالیا به نمایش در آمده است. مریم پالیزبان نقش اصلی زن این فیلم است.

پایان پیام

لانتوری

لانتوری فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

لانتوری داستان اسیدپاشی ای را روایت می کند که توسط پسر جوانی به نام «پاشا» که سر دسته باند تبهکارانه ای به نام لانتوری ست انجام می شود. اعضای لانتوری بر اثر آنچه بواسطه ی بی عدالتی های اجتماع تجربه کرده اند، گرد هم آمده اند. لانتوری بن مایه اش افرادی آسیب دیده است که از بطن اجتماع سر بر آورده اند.

این فیلم که سومین فیلم کارنامه هنری رضا درمیشیان است، در جشنواره های داخلی و بین‌المللی متعددی پذیرفته شد و به اکران در آمد و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. همچنین برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و نامزد جوایز بسیاری شد و سرانجام در بخش بهترین صدا موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

کد خبر : 22464 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22464
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات