مرجان‌های جزیره هندورابی منتقل می‌شوند

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرجان‌های جزیره هندورابی به‌منظور اجرای پروژه‌های گردشگری این جزیره از کنار اسکله به مکان دیگری منتقل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پروین فرشچی با اشاره به طرح توسعه گردشگری دریایی در جزیره هندورابی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: متاسفانه قبل از آغاز شروع پروژه‌های توسعه‌ای در جزیره هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد کیش، هیچ‌گونه استعلامی در خصوص موارد زیست محیطی این جزیره گرفته نشده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست دلیل این امر را تحت پوشش بودن جزیره هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: متاسفانه این اقدام سازمان منطقه آزاد کیش باعث شده تا بدون رعایت موازین زیست محیطی نسبت به برخی ساخت وسازها در هندورابی اقدام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات مناسب گردشگری در این جزیره مشخص شده است و پروژه‌ها وارد عملیات اجرایی شده‌اند، تاکید کرد: سرمایه‌گذار مطالعات لازم برای ایجاد امکانات گردشگری در جزیره هندورابی را انجام داده و طرح خود را به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه داده و این طرح گردشگری نیز برای دریافت مجوزهای زیست محیطی به سازمان محیط زیست ارائه شده است.

به گفته معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ایجاد گردشگری در جزیره هندورابی مستلزم فراهم کردن شرایطی است که کاملاً مطابق با شرایط زیست محیطی جزیره باشد.

پایان پیام

گردشگری دریایی

گردشگری دریایی در دریای خزر یا راه‌اندازی اتوبوس‌های دریایی در خزر از جمله طرح‌های گردشگری پیشنهاد شده توسط برخی کارشناسان برای گسترش اقتصاد گردشگری در استان‌های مجاور دریای خزر ایران است.

اولین بار که زمزمه راه‌اندازی اتوبوس دریایی در خزر مطرح شد به سفر استانی دولت نهم در مازندران برمی‌گردد، ولی این گزینه در عمل آنچنان اجرایی نشد. طرح اتوبوس دریایی از زیست‌محیطی‌ترین آیتم‌هایی است که می‌تواند به توسعه اشتغال در استان‌های ساحلی کمک شایانی کند.

کد خبر : 22042 ساعت خبر : 2:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22042
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات