میترا حجار و مسئله پنل‌‌های خورشیدی لرستان

میترا حجار بازیگر و فعال محیط‌ زیست با حضور در هفته فرهنگی لرستان و غرفه گلونی در جریان مسائل زیست‌محیطی استان قرار گرفتند. خانم حجار، رضا ساکی، انوشه میرمجلسی و محیط‌بان بازگیر درباره پنل‌های خورشیدی در خرم‌آباد، وضعیت جنگل‌های بلوط و اوضاع گردشگری زیست‌محیطی استان بحث کردند. خانم حجار که به‌تازگی از سفر به خرم‌آباد بازگشته‌اند اطلاعات مفیدی درباره لرستان دارند.
بحث درباره پنل‌‌های خورشیدی در لرستان یکی از مواردی بود که مورد توجه بیشتر خانم حجار قرار گرفت. مشاهدات خبرنگار گلونی از پنل‌‌های خورشیدی در منطقه سیرم لرستان نشان می‌دهد که این پنل‌ها بعد از مدتی خراب شده‌اند و به علت نبود متخصص و خدمات پشتیبانی بی‌استفاده مانده‌اند.

البته به گفته رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان : ۱۰ روستا در استان با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌دار شده‌اند که یکی از این روستاها تک خانوار بوده است. بحرینی با بیان اینکه ما روستاهایی را می‌توانیم برق‌دار کنیم که جرثقیل و تریلر برود، اظهار داشت: ۱۰ روستا به انرژی خورشیدی مجهز هستند که متاسفانه روستاییان از این انرژی و از تجهیزات آن به درستی استفاده نمی‌کنند و به آنها خسارت وارد می‌کنند. رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان ادامه داد: پکیج انرژی خورشیدی پرتابل برای استفاده عشایر کوچ‌رو طراحی شده، بنابراین قابل حمل است و می‌توانند آن را با خود حمل کنند و در هنگام شب از آن استفاده کنند. وی عنوان کرد: در سال ۹۴ به یک هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با هماهنگی و تایید سازمان امور عشایری پکیج خورشیدی پرتابل قابل حمل تحویل آنها داده می‌شود.

به نظر می‌رسد استفاده از صفحه‌ها و یا پنل‌های خورشیدی در لرستان که مناطق صعب‌العبور زیادی دارد بهترین کار برای حفاظت از پوشش گیاهی منطقه است و مانع استفاده روستاییان از چوپ درختان جنگلی می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 23515 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23515
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات