نام کیارستمی پیش‌برنده است

«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» عنوان فیلمی به کارگردانی سیف‌الله صمدیان است که قرار است در افتتاحیه جشنواره‌ فیلم ونیز به نمایش درآید.

سیف‌الله صمدیان، هنرمند فیلم‌ساز، عکاس و از دوستان و همکاران قدیمی مرحوم عباس کیارستمی این روزها مشغول ساخت فیلم – پرتره‌ای از عباس کیارستمی است تا بتواند این فیلم را به مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز برساند.

صمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت هنروتجربه گفت: «بیش از چند روز است که آن قرنطیه مربوطه مهیا شده است و من روزی ۲۰ ساعت بر روی این پروژه کار می‌کنم. خوشبختانه نام و حضور عباس کیارستمی آنقدر پیش‌برنده کار است که امیدم برای رسیدن به جشنواره ونیز بسیار بالاست.»

او راجع به کلیت این فیلم – پرتره توضیح داد: «این پیشنهاد به واسطه دوستی قدیمی من با آقای کیارستمی، توسط فرزند ایشان، احمد و مدیر جشنواره ونیز مطرح شد و من هم استقبال کردم. در حال حاضر در مرحله بازبینی و انتخاب تصاویر هستم و همزمان با آن مرحله ادیت هم صورت می‌گیرد. تصاویر از بین سفرهای متعددی که با آقای کیارستمی به نقاط مختلف داشتیم و همچنین حضور او در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های عکاسی، کارگاه‌های فیلم‌سازی و در هرجایی که امکان روشن شدن دوربین بوده، انتخاب شده است.»

صمدیان ادامه داد: «این فیلم نخستین فیلم – پرتره‌ای است که قرار نیست در آن مصاحبه‌ای باشد و حتی هیچ کدام از فیلم‌های ایشان مورد نقد و بررسی قرار نمی‌گیرد. در این فیلم فقط به آن یک نفر-عباس کیارستمی – پرداخته می‌شود.»

این هنرمند عکاس و یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری گروه هنروتجربه در پایان افزود: «امیدوارم آن‌گونه که می‌خواهم پیش برود زیرا این فیلم برایم مهم و ارزشمند است، البته همانطور که اشاره کردم نام آقای کیارستمی و لحظات درخشانی که از خود به یادگار گذاشتند آنقدر بزرگ و پر از عشق است که امیدوارم در مقابل روح ایشان شرمنده نشوم.»

پایان پیام

کد خبر : 22700 ساعت خبر : 8:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22700
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات