اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

به گزارش پایگاه خبری گلونی،مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاترخیابانی شهروند لاهیجان باحضور گروه‌های نمایشی، هیأت داوران ،مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شامگاه ١۵ شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم اختتامیه جشنواره به اهمیت ماندگاری هنر اشاره کرد و گفت: لاهیجان از شهرهای مطرح کشور در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند است.

فیروز فاضلی با بیان اینکه برگزاری جشنواره مذکور تبدیل به برند شده است، افزود: ارتقای این جشنواره نیازمند تلاش و همت مسؤولان برای سال‌های آینده است. وی تنوع در هنر را سبب ماندگاری آن دانست و تصریح کرد: هر اجرایی از هنر تئاتر خیابانی شهروند دارای جذابیت خاصی است که می‌تواند در حفظ این ماندگاری تاثیرگذار باشد.

در ادامه این مراسم فرماندار لاهیجان طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس دریافتی که از برگزاری این رویداد به دست آمد، طراوت و شادابی در بین مردم مشاهده می‌شد و ایجاد این شادابی از مهمترین اهداف جشنواره تأتر شهروند است.

سید محمد احمدی افزود: رسیدگی به معضلات اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و مواردی از این دست از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت است که برگزاری برنامه‌هایی همچون این جشنواره می‌تواند با ایجاد نشاط اجتماعی، راهکار مناسبی برای مقابله با این معضلات به شمار آید.

حسین مسافرآستانه، حمید پورآذری و جواد عزتی داوری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را به‌عهده داشتند.

در ادامه سعید آگشته شهردار لاهیجان طی سخنانی گفت: هنر را می‌توان ابزاری کارآمد برای انتقال مفاهیم شهروندی عنوان کرد و گفت: جشنواره تئاتر شهروند با عمر هفت‌ساله خود تلاش دارد تا با حرکتی تأثیر گذار، ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، باعث ارتقا و تجلی فرهنگ شهری شود.

آگشته افزود: جشنواره تأتر شهروند برای دست‌یابی به افق‌های بین‌المللی تلاش کرده و برگزار‌کنندگان آن برای نیل به این هدف از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

هفتمین دوره از جشنواره تأتر خیابانی شهروند با حضور ۲۰ اثر نمایشی از استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران، خوزستان، ایلام، فارس، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و اصفهان از ۱۳ تا ۱۵ شهریور برگزار شد.

پایان پیام

کد خبر : 24643 ساعت خبر : 9:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24643
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات