فیلم کاناپه به جشنواره فیلم فجر می‎رسد

کیانوش عیاری پس از پنج سال پشت دوربین می‎رود و فیلم‌برداری «کاناپه» چهاردهمین فیلم بلند خود را اوایل مهرماه در تهران آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از سال گذشته زمزمه ساخت فیلم«کاناپه» به گوش می‌رسید، ابتدا قرار بود این فیلم فروردین ۹۵ کلید بخورد اما به دلایلی این کار میسر نشد، حتی چندبار خبر توقف تولید این فیلم به گوش رسید که نادرستی آن توسط عوامل فیلم اعلام شد. در آخرین خبر کیانوش عیاری از حضور قطعی مهدی هاشمی، شهاب حسینی و ابوالفضل پورعرب در این فیلم خبر داده‌بود. مهدی هاشمی در مجموعه‎های به‌یادماندنی«هزاران چشم» و «روزگار قریب» و هم‌چنین فیلم «خانه پدری» با عیاری همکاری داشت و شهاب حسینی هم از بازیگران «خانه پدری» بود.

به گفته حسن آقاکریمی مدیر تولید «کاناپه» این فیلم ۳۱ شهریور و یا اول مهرماه کلید می‎خورد. او در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر درباره انتخاب عوامل و داستان این فیلم توضیح داده‎است:«بازیگران اصلی «کاناپه» شهاب حسینی، ابوالفضل پورعرب و مهدی هاشمی هستند و درباره بازیگران خانم این فیلم هم باید بگویم پیش از این کیانوش عیاری برای حضور بازیگران خانم فراخوان داده بودند و پس از انجام تست این افراد از بین سه هزار نفر انتخاب شدند و به این ترتیب آتوسا انواریان و فرگل فربخش به عنوان بازیگران زن در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.»

فیلم کاناپه

او با اشاره به این که این فیلم مسائل روز جامعه را به نصویر می‌کشد،پیرامون داستان آن گفت:« این فیلم روایت زندگی دو خانواده‎ای است که می‎خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‎ها می شود. در این فیلم ابوالفضل پورعرب نقش پدر شهاب حسینی است که نقش داماد را ایفا می‌کند، مهدی هاشمی نقش پدر عروس یعنی فرگل فربخش را بازی می‎کند، آتوسا انواریان هم ایفاگر نقش مادر عروس است. «کاناپه» مسایل روز جامعه را به تصویر می‎کشد به همین دلیل فکر می‎کنم می‎تواند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند. فیلم‌برداری این فیلم طی ۴۰ جلسه در تهران انجام می‎شود و آن را به سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر می‎رسانیم.»

آقا کریمی درباره بخش سرمایه‌گذاری فیلم هم افزود:« بخشی از سرمایه با مساعدت شهاب حسینی تامین شد و بخشی را محمد امامی سرمایه گذار «شهرزاد» تامین کرد. البته عیاری پیش از این طرح یک فیلم دیگر را به بنیاد سینمایی فارابی ارایه داده بود که ما برای آن فیلم از فارابی وام گرفتیم اما آن وام را برای «کاناپه» استفاده می‎کنیم.»

از عواملی که تاکنون حضورشان در «کاناپه» قطعی شده است می‎توان به داریوش عیاری (مدیر فیلم‎برداری)،‌حسن آقاکریمی (مدیر تولید)، شاهرخ دستورتبار (مجری طرح)،علیرضا غفاری‌نژاد (صدابردار)،‌ مهدیه اعرابی (طراح گریم)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه و لباس)،شبنم عرفی‌نژاد(برنامه‌ریز و دستیار کارگردان) مزدک عیاری(عکاس)،مازیار حاجتی(دستیار دوم کارگردان)،نازنین عرفی نژاد و وحدت سرچونی (اجرای گریم)،محمد پرچ(دستیار اول مدیر فیلم‎بردار)، محمدرضا صادق (مدیر تدارکات)، مهدی سبحانی و مهدی بختیاری(دستیاران تدارکات) اشاره کرد.

پایان پیام

کد خبر : 25183 ساعت خبر : 8:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25183
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات