آثار سوء تغذیه در مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی

در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی سوء تغذیه، نمایشگاهی از مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی با همین مضمون به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه آثار سوء تغذیه که از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه و هم زمان با دومین کنگره بین‌المللی سوء تغذیه در ایران برپا می‌شود، ۳۶ مجسمه از آثار فرهاد ابراهیمی، هنرمند مجسمه‌ساز حوزه هنری را شامل می‌شود که با موضوع سوء تغذیه طراحی و ساخته شده‌اند.

فرهاد ابراهیمی درباره انگیزه‌های ساخت این مجسمه‌ها گفت: سال‌ها پیش برای کار بر روی یکی از پروژه‌های دانشگاهی‌ام که مربوط به آثار سوء تغذیه بر روی فیزیک و ظاهر افراد بود، اولین آثار از این مجموعه را طراحی و تولید کردم که همگی برگرفته از دفرمه شدن و تغییر شکل اندام و اسکلت بندی افراد بود. بعد از مدتی از برپایی کنگره سوء تغذیه مطلع شدم و با نظر مساعد برگزارکنندگان، آن آثار را در حاشیه کنگره به نمایش گذاشتم که بسیار مورد توجه دانشجویان و کارشناسان حاضر قرار گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷ یا ۸ نمایشگاه به بهانه این کنگره در سال‌های گذشته برپا شده و هر بار چند مجسمه جدید به این مجموعه اضافه شده است و در این نمایشگاه نیز بیش از ۳۶ مجسمه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این هنرمند به تاثیر نمایش مجسمه‌هایش در حاشیه کنگره بین‌المللی سوء تغذیه اشاره کرد و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز که یکی از ادوار کنگره تغذیه در جریان بود، نمایشگاه مجسمه‌های من هم به پا شده بود. یکی از مجسمه‌ها فردی را نشان می‌داد که از سوء تغذیه رنج می‌برد و کاسه‌ای خالی در دست داشت. اتفاق تأثیرگذاری که در مواجه دانشجویان با این اثر افتاد این بود که تعداد زیادی از ایشان و مهمانان کنگره به نشانه همدردی با کاراکتر این مجسمه، بن‌های پذیرایی نهار خود را داخل کاسه خالی آن انداخته بودند.

نمایشگاه مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی با موضوع سوء تغذیه از ۱۴ تا ۱۷ شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت، مقابل درب غربی استادیوم آزادی برپا می‌شود.

کد خبر : 24120 ساعت خبر : 10:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24120
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات