احیای صنایع دستی استان گیلان با ایجاد پردیس گردشگری

احیای صنایع دستی استان گیلان با ایجاد پردیس گردشگری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر پتانسیل‌های گردشگری گیلان بر لزوم ایجاد پردیس گردشگری در این استان تاکید نمود و گفت: با این اقدام صنایع دستی استان احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مقامات کشوری و استانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

احیای صنایع دستی استان گیلان

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این مراسم با بیان اینکه گیلان افتخارات فرهنگی بسیاری در پیشینه فعالیت‌های خود دارد، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گیلان مهر تاییدی بر درخشش فرهنگی هنری این استان است.

بهمن نامورمطلق گیلان را استان نظرکرده خدا دانست که خیر و برکت آن در ایران بی‌همتا بوده و در تمامی ابعاد ممتاز است.

وی سرمایه اصلی گیلان را وجود نیروی انسانی و مردمی فرهنگی, مؤمن و خلاق خواند و گفت: گیلان دارای تاریخ غنی چندین هزار ساله است و خیزش سلسه های بزرگی همچون آل بویه نماد تاریخ پرهویت این دیار می‌باشند.

نامورمطلق بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان کشوری به این استان تاکید کرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود گیلان در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ اقتصاد مقاومتی را اقتصادی نوآور دانست و گفت: شرایط ایجاب می کند که به بخش خصوصی و اقتصاد خرد و کوچک دون زا و برون گرا توجه ویژه شود.

وی ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا را اقدامی بزرگ دانست و گفت: گیلان استانی غنی است. از این حیث انتظار م‌یرود صنایع دستی‌ در این خطه سرسبز نقش خاص خود را ایفا نماید؛ زیرا در راستای اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه‌ای به صنایع دستی شود.

نامورمطلق در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد پردیس گردشگری در گیلان صنایع دستی استان احیا می‌شود و منطقه آزاد انزلی به عنوان فرصتی مغتنم دریچه‌ای برای حضور هنرمندان صنایع دستی در کشورهای منطقه خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 24611 ساعت خبر : 9:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24611
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات