برنامه گالری‌ها و فرهنگ‌سراهای تهران در شهریور

برنامه گالری‌ها و فرهنگ‌سراهای تهران در شهریور

گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی را برای علاقه‌مندان به هنر تدارک دیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «رنگ عشق» به‌مناسبت ۲۵ سالگی محک برگزار می‌شود. این نمایشگاه با منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ۱۲ تا ۱۹ شهریور در گالری رواق هنری برج میلاد برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، ناصر پلنگی، صداقت جباری، آزیتا حاجیان، ایران درودی، عربعلی شروه، بهزاد شیشه‌گران، منیژه صحی، یعقوب عمامه‌پیچ، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، گیزلا وارگا سینایی و ۴۰ هنرمند بنام دیگر در معرض دید یاوران کودکان مبتلا به سرطان و علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.

بازدید از نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۹ شهریور از ساعت ۱۱ تا ۲۱ برای عموم آزاد است و نیمی از عواید حاصل از فروش این آثار به کودکان مبتلا به سرطان تعلق می‌گیرد.

برنامه گالری‌ها و فرهنگ‌سراهای تهران در شهریور

دومین دوره‌ی کارنمای پژوهشی نقاشان زیر ۴۰ سال (ویژه‌ی اعضای پیوسته و وابسته انجمن هنرمندان نقاش ایران) در خانه هنرمندان برگزار می‌شود .این دوره از کارنما با نمایش آثار ۴۸ هنرمند از ۱۲ تا ۲۱ شهریورماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار می‌توانند به گالری‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی، باغ هنر مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر

عکس‌های محمدرضا جوادی از کویرهای ایران همراه تعدادی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با همین موضوع در نمایشگاه «آهنگ آفتاب» (کویر ایران، کانون تمدن) به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۱ آبان‌ماه در موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.

خانه کاریکاتور

نمایشگاهی از آثار تصویرسازی حسین یوزباشی با گرایش کارتون و با عنوان «گدازه» در خانه کاریکاتور برپا شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ۹ تا ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی تهران، خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، پلاک ۴۴ مراجعه کنند.

گالری نقش جهان

پرویز بیک‌اوغلی، مارال نورآذر و مهرناز طباطبایی مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را که در سبک‌های مختلف اجرا شده، در نمایشگاهی با عنوان «سفری از میان رنگ و چوب» به‌نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه تا ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

برنامه گالری‌ها و فرهنگ‌سراهای تهران در شهریور

ادمان آیوازیان – هنرمند نقاش و معمار – با نمایشگاهی از رنگ‌های سرزمین مادری به تهران می‌آید. گالری فرهنگسرای نیاوران از ۱۲ شهریورماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی این هنرمند نقاش خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی‌های «رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» از ۱۲ تا ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری فرهنگسرای نیاوران برپاست.

گالری نقش و خط

تازه‌ترین آثار خوشنویسی جواد بختیاری در نمایشگاه «مسند مستانگی» به‌نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه دربردارنده ۳۵ اثر خوشنویسی نستعلیق است که تمام آثار که عمدتا به هفت‌ماه اخیر متعلق هستند. ترکیب‌بندی‌های خاص و تنوع قلم، از ویژگی‌های اصلی آثار بختیاری در این نمایشگاه است.

نمایشگاه «مسند مستانگی» تا ۱۵ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری «نقش و خط» برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار به محل نمایشگاه واقع در تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان روشنایی، شماره ۱۲ مراجعه کنند.

گالری افرند

نمایشگاه نقاشی‌های سعید نوروزی با عنوان «بیگانه» برپا شده است. «بیگانه» اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است و انسان‌هایی در مرز بودن نبودن در آن به تصویر کشیده شده‌اند.

نمایشگاه این هنرمند تا ۱۲ شهریورماه در گالری «افرند» به نشانی یوسف‌آباد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ (جلال حسینی)، شماره ۴۸ میزبان علاقه‌مندان است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری آریا

آثار ۵۹ هنرمند در دهمین نمایشگاه گروهی تصویرگری «دنیای عجیب» به‌نمایش درآمده است. هر هنرمند در این نمایشگاه یک اثر ارائه کرده است و تکنیک‌های آثار هنرمندان با یکدیگر تفاوت دارد. آن‌ها از تکنیک‌هایی مانند اکریلیک، هاشور، دیجیتال، کلاژ، مدادرنگی، گواش، چاپ روی پارچه، روان‌نویس، رنگ روغن و … استفاده کرده‌اند.

این نمایشگاه، گزیده‌ای از آثار هنرمندان تصویرگری است که در ۱۰ سالی که از فعالیت گروه «دنیای عجیب» گذشته، با آن همکاری داشته‌اند.

دهمین نمایشگاه این گروه هنری از ۴ تا ۱۲ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری «آریا» به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از سه‌راه بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ایوان

گالری «ایوان» میزبان مجموعه‌ای از عکس‌های امیتیس سلطانی عباسیون است که برداشت فکری و ذهنی او از زن ایرانی را نشان می‌دهد. در این نمایشگاه که «پرده پندار» نام دارد ۲۰ قطعه عکس سیاه و سفید به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «پرده پندار» تا ۲۴ شهریورماه هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری جهان

نمایشگاه «گبه‌های شادی» به یاد پرویز کلانتری در گالری «جهان» مرکز هنرپژوهی ‌نقش‌جهان برگزار شده است. این نمایشگاه شامل ۱۸ اثر از شادی تاکی است که آن‌ها را طراحی و اجرا کرده ‌است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا پایان شهریورماه روزهای شنبه تا چهارشنبه به‌جز تعطیلات ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره‌ ۲۱۶۹ مراجعه کنند.

پایان پیام

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 24338 ساعت خبر : 9:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24338
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات